Gebyrfri bruk i hele verden

Felles PIN-kode

Kontaktløs betaling

Velg bankkortet som passer for deg

Bankkort

Bankkort fra BN Bank er gebyrfri i bruk - over hele verden!

Kredittkort

Kredittkort til når du handler på nett og når du er på reise.

Bankkort for barn

Bankkort for barn mellom 8 - 12 år. Handle for opptil 2000 kr i uken i Norge og i utlandet.

Bankkort for ungdom

Bankkort for ungdom mellom 13 - 17 år. Gebyrfri i bruk og svært fleksibelt.

Google Pay

Betal med mobilen din i butikker, apper og på nettsteder. Google Pay gjør det enkelt og raskt å betale og fungerer på Android-enheter.

Samsung Pay

Betal med din Samsung-telefon i butikker, apper og på nettsteder. Med Samsung Pay kan du betale raskt og enkelt å betale med din Samsung telefon eller klokke.

Mennesker går rundt i Oslo, til illustrasjon for betaling

Kontaktløs betaling

Betal enkelt og greit, enten du sitter ved datamaskinen eller nettbrettet, eller om du er på farten og har en mobil eller smartklokke.

Du har uansett full oversikt over økonomien din og kontoene dine på mobil og nettbank - når og hvor det passer deg.

Dame holder et bankkort fra BN Bank

Sett inn penger i butikk

Har du kontanter du skulle satt inn på kontoen kan du nå gjøre det i utvalgte matbutikker. Se etter skiltet "Kontanttjenester i butikk", bruk kortet ditt og PIN-kode for å sette inn eller ta ut penger. Du kan sette inn inntil 20.000 kroner i løpet av 7 dager, og ta ut inntil 10.000 kroner i løpet av 7 dager.

Ofte stilte spørsmål

Er du kunde i BN Bank kan du enkelt bestille bankkort i nettbanken vår. Er bankkortet ditt kommet på avveie/stjålet, må du sperre kortet og deretter kontakte oss via chat eller melding i innlogget nettbank så hjelper vi deg med å bestille et nytt bankkort. Èn måned før kortets utløpsdato vil du automatisk få tilsendt nytt kort. Kortet er gyldig i hele utløpsmåneden.

Fra ditt bankkort er bestilt vil det ta ca. 10-14 dager før du mottar kortet i din postkasse. Det er veldig viktig at du har merket postkassen med navnet ditt, slik at posten kommer riktig frem.

Hovedforskjellen er hvor pengene kommer fra. Med et bankkort trekkes pengene direkte fra din konto og du bruker penger du allerede har. Med et kredittkort har du en tilgjengelig kreditt på en fastsatt sum, og pengene du bruker er penger du låner fra banken. Du vil hver måned få en faktura med oversikt over hvor mye du har brukt, og så lenge du betaler fakturaen innen forfallsdato medfører det ingen ekstra kostnader. Et kredittkort må du søke om å få, og du vil få en kredittramme basert på inntekt og betjeningsevne.

Det er flere måter å betale med kort på. Den enkleste er å legge kortet direkte på betalingsterminalen, også kalt tæpping. Er beløpet over kr. 500,- må du taste PIN-koden etterpå. Du kan også stikke kortet inn i betalingsterminalen og betale med chip og PIN-kode. I tillegg kan du benytte kortet til å handle på nett og i ulike apper.

Det er ingen gebyrer ved varekjøp og uttak i minibank i utlandet, verken på debetkort eller kredittkort. Man betaler imidlertid et valutapåslag på 2 % av kjøpesummen ved bruk av kortene i utlandet, dette er helt vanlig i alle banker.

Saldo på kontoen tilknyttet ditt bankkort finner du enkelt i din nett- og mobilbank.

Kortet aktiveres automatisk når du bruker det i en betalingsterminal og taster PIN-kode. Du kan også aktivere kortet i mobil- og nettbank ved å gå til Meny > Mine kort. Trykk da på kortet og velg > Aktiver kort

Du kan sperre kortet ditt enkelt via mobilbanken, nettbanken eller ved å ringe oss.

Via mobilbank:

  1. Logg inn i din mobilbank
  2. Velg menyen øverst til venstre, deretter >Kort og >Sperre kort
  3. Velg hvilket kort som skal sperres

Via nettbank: 

  1.  Logg inn i nettbanken.
  2. Velg >Meny oppe til venstre og deretter >Mine kort.
  3. Klikk på plusstegnet på kortet det gjelder og deretter >Sperr kort.

Telefon:

Du kan ringe oss på telefon 73 89 20 00 for å sperre ditt bankkort, hele døgnet.

Via mobilbank:

  1. Logg inn i din mobilbank
  2. Klikk på kredittkortet i kontooversikten, deretter >Flere valg
  3. Velg >Sperre kort

Via nettbank:

  1. Logg inn i nettbanken
  2. Klikk på plusstegnet til høyre for kredittkortet i oversikten, deretter >Flere valg
  3. Velg >Sperre kort

Telefon:
Du kan ringe oss på telefon 73 89 20 00 for å sperre ditt kredittkort, hele døgnet.

 

Kontakt oss via chat eller melding i innlogget nettbank, så hjelper vi deg med å åpne ditt bankkort.

Du kan endre regionsperren både i nettbanken og mobilbanken.

Nettbank: Klikk på >Meny >Kort og velg regionsperre. 

Mobilbank: Velg  >Meny > Kort og velg regionsperre

Regionsperren er viktig fordi den reduserer risikoen for at kortet ditt belastes i en region du ikke befinner deg i.