Slik bytter du bank

Overfør penger
Overfør pengene dine til den nye kontoen. Send melding til arbeidsgiver om at du ønsker lønn inn på ny konto.

eFaktura og AvtaleGiro
Om avtalen ligger til forfall i tidligere bank, betal denne og så vil neste forfall bli belastet i BN Bank.
Verdt å vite om bankbytte
Har du BankID fra en annen bank, kan du bli kunde umiddelbart hos oss i BN Bank. Når du har blitt kunde kan du opprette flere kontoer i nettbanken. Det er ingen begrensninger på hvor mange kontoer du kan ha.
Bestill også bankkortet ditt i nettbanken. Bankkortet mottar du innen 7 virkedager.
Overfør pengene dine fra din nåværende bank til dine nye kontoer hos oss. Vent gjerne til at du har fått det nye bankkortet fra oss før du flytter pengene dine, slik at du ikke blir stående uten betalingsmulighet under bankbyttet.
Gi også beskjed til arbeidsgiver, NAV og andre om ditt nye kontonummer i BN Bank. Når du har fått ditt nye bankkort må du også oppdatere apper og andre tjenester med ny betalingsinformasjon. Det gjelder for eksempel Vipps, Netflix, Spotify og lignende.
eFaktura:
- Du trenger ikke gjøre noe med eFaktura da de er knyttet til ditt fødsels-og personnummer og vil følge deg automatisk.
AvtaleGiro:
- Logg inn i nettbanken og gå til menyvalg Betaling > Flytt AvtaleGiro fra annen bank.
- Velg hvilken av dine kontoer i BN Bank som skal belastes ved betaling av AvtaleGiro, og trykk «Start flytting».
- Du blir bedt om å logge inn med BankID enda en gang for å bekrefte at du gir banken fullmakt til å innhente opplysninger om dine AvtaleGiroer i norske banker.
- Du får listet alle dine avtaler, og velger om du vil flytte enkelte avtaler, eller samtlige.
- AvtaleGiroene flyttes umiddelbart til BN Bank, og AvtaleGiro-transaksjoner som ligger til forfall vil også overføres til BN Bank, og belastes din konto på forfallsdato.
Ønsker du å bytte bank og i tillegg avslutte kontoer i en annen bank kan du benytte bankbytteskjema her.
Dette må være på plass før du sender inn bankbytteskjema:
- Du må ha mottatt ditt nye bankkort
- Du må ha endret lønnskontonummer hos arbeidsgiver eller NAV
- Du må være legitimert med pass
Er du ikke legitimert med pass, må du ringe oss på 73 89 20 00 eller sende oss en e-post på post@bnbank.no, så sender vi deg kodebrikke og en rekommandert forsendelse (PUM) for å innhente kopi av ditt pass. Når du har aktivert BankID i nettbanken, kan du bestille avslutning av kontoer i annen bank fra menyen i nettbanken din.
Har du AvtaleGiro knyttet til konto(er) som du har bedt om skal avsluttes, eller betalinger til forfall med KID, så flytter vi også disse for deg og legger det opp på nytt i BN Bank.
Priser

- Brukskonto
- 0,05 %
- Sparekonto over 100 000 kr
- 2,50 % (2,90 % fra 10.08)
- BSU-konto
- 4,65 % (4,95 % fra 10.08)
- Boliglån 50 % - lån over kr 4 000 000
- nom. 5,04 %
- eff. 5,18 %
- Boliglån 75 % - lån over kr 4 000 000
- nom. 5,30 %
- eff. 5,46 %
- Boliglån 85 % - lån over kr 4 000 000
- nom. 5,75 %
- eff. 5,93 %
Nyttig informasjon
Spørsmål til bankbytte
Ja, du kan bli kunde med BankID fra en annen bank. Avslutter du ditt gamle kundeforhold gjør vi imidlertid oppmerksom på at du også mister din BankID. Sørg derfor for å få dette på plass hos oss først.
Ring oss på telefon 73 89 20 00 eller send oss en e-post til post@bnbank.no så hjelper vi deg med ny BankID.
Det er helt gratis å bli kunde i BN Bank.
Det kan ta mellom 1-3 uker å bytte bank.
Betalinger som er lagt i forfall hos din tidligere bank må legges inn på forfallsregisteret i ny bank dersom den kontoen som skal belastes sies opp før betalingen er gjennomført.
Hvis du har kontoer med oppsigelsesfrister eller bindingstid bør du vurdere å vente med å si opp disse til bindingstiden utløper. Ved å avbryte en slik avtale kan det bli påført kostnader fra tidligere bankforbindelser.

Vi hjelper deg å bytte bank
Har du spørsmål angående bankbyttet? Ta gjerne en prat med oss. Vi har dyktige rådgivere, og sammen finner vi den løsningen som passer best for deg.
Ta kontakt med oss i dag:
Telefon: 73 89 20 00
E-post: post@bnbank.no