Bytte bank

Bankkort og kontoer med gebyrfri bruk | Smarte og enkle løsninger | Vi hjelper deg med bankbyttet

Bytt bank

1. Kom i gang

Bruk BankID for å opprette nettbank, brukskonto og bankkort hos oss. Du blir da automatisk logget inn i nettbanken.

2. Bankbytteskjema

Når du har mottatt bankkort i posten og overført penger til den nye kontoen din, fyller du ut bankbytteskjema som du finner i nettbanken.

3. Vi fikser resten

Vi avslutter konto og kort i din tidligere bank. Saldo på konto blir overført til ny konto i BN Bank. Vi flytter dine AvtaleGiroer.

Flytt boliglånet - helt enkelt

Lavere rente på boliglånet betyr lavere utgifter - du sparer penger. Å flytte boliglånet til oss er enkelt, og som ny kunde får du også fornøydgaranti. Skulle du mot formodning ikke være fornøyd får du penger tilbake.

Send oss en uforpliktende søknad og få raskt svar. Vi hjelper deg hele veien.

Les mer og søk om boliglån

Husk dette når du skal bytte bank

  • For å slippe å være uten kort i overgangsperioden anbefaler vi at du venter med å fylle ut bankbytteskjemaet/avslutte kundeforholdet i nåværende bank til du har mottatt nytt kort fra oss (tar ca en uke fra bestilling). 

  • Når du har fått nytt kontonummer gir du beskjed til arbeidsgiver slik at lønn kommer inn på riktig konto.

  • Hvis du mottar papirfaktura på en regning du normalt har betalt med AvtaleGiro i din gamle bank, så betal denne. Det tar normalt 4-6 uker før AvtaleGiroene er registrert og fungerer på nytt i ny bank. Eksisterende eFaktura kommer automatisk opp i mobil-/nettbank.

Slik kommer du i gang - opprett kontoer og avtaler selv

Når du har blitt kunde kan du opprette flere kontoer i nettbanken. Kanskje trenger du en regningskonto, en vedlikeholdskonto eller en feriekonto? Dette fikser du enkelt selv under >Meny >Åpne konto, og det er ingen begrensninger på hvor mange kontoer du kan ha. 

Du kan også søke om kredittkort og opprette sparekontoer.

Logg inn i nettbanken

  • Noter deg nytt kontonummer i BN Bank og overfør fra tidligere bank til konto i BN Bank.
  • Har du en BSU-konto i annen bank, kan du enkelt flytte BSU-kontoen til BN Bank.
  • Send e-post til arbeidsgiver og gi dem kontonummeret ditt.
  • Dersom du får utbetalinger fra NAV eller andre, kan du enkelt endre kontonummer når du er innlogget på sidene deres.
  • eFaktura følger ditt fødsels- og personnummer og vil automatisk framgå i ny nettbank.
  • Finn informasjon om dine eksisterende AvtaleGiroer i din gamle nettbank. Relevant informasjon er mottakers kontonummer og KID-nummer fra selve betalingsavtalen.
  • Følg disse enkle stegene for å flytte dine AvtaleGiro til ny nettbank:
  1. Gå til: > Meny > Betalingsavtaler > Søk etter tilbyder
  2. Søk etter kontonummeret til tilbyder.
  3. Trykk på forslaget eller plusstegnet (+) som dukker opp og velg «Opprett AvtaleGiro-avtale».
  4. Fyll deretter ut skjema med KID-nummer.
  • Om avtalen lå til forfall i tidligere bank, blir denne belastet der og neste forfall blir belastet i BN Bank.
  • Avtalen vil automatisk overskride avtalen du hadde i gammel bank, så det er ingen grunn til å slette avtalen.
  • Husk å avslutte kortavtale i gammel bank.
  • Når du har mottatt kort fra oss bør du makulere gamle bankkort.
  • Send bekreftelse til din gamle bank i nettpostkassen og be om å avslutte kortavtale for å unngå å bli fakturert for nytt kort.
  • Du velger selv om du vil avslutte kontoen i din gamle bank.

Last ned mobilbanken for enkelt å kunne følge med på din økonomi uansett hvor du er.

Kunder må legitimere seg med pass, BankID fra annen bank, norsk bankkort med legitimasjonsdel, norsk førerkort, oppholds kort eller nasjonale ID-kort utstedt innenfor EØS-området.