Ida
Heisann, jeg heter Ida!

Jeg er en chatrobot og hjelper deg gjerne med det du lurer på. Test meg da vel :)

Mest stilte spørsmål

  1. Får du en feilmelding?
    Trykk her så vil Ida hjelpe deg videre.

  2. Problemer med BankID?
    Det kan være flere grunner til at du ikke får brukt BankID. Dette kan skyldes nettleseren, kodebrikken eller midlertidig utilgjengelighet i nettbanken.
    Dersom du får en feilmelding som starter med BID, så gjelder det feil med BankID.
    Har du glemt passordet ditt kan du benytte vår selvbetjente passordbestilling ved innlogging. Trykk «Glemt BankID passord» etter du har tastet fødsels- og personnummer og trykket «Neste».
    Har du blokkert din BankID, ta kontakt med banken som har utstedt din BankID.

  3. Problemer med BankID på mobil?
    Har du byttet mobil, abonnementet eller SIM-kort på mobilen må du bestille BankID på mobil på nytt. Du løser det ved å logge deg inn i nettbanken med kodebrikke og bestille BankID på mobil ved å gå til >Meny >BankID på mobil >Bestill.
    Hvis det ikke kommer opp noe på mobiltelefonen når du bruker BankID på mobil kan du prøve å slå av det trådløse nettverket og heller bruke 3G eller 4G. Dersom det ikke hjelper kan du slå av og på telefonen og se om det blir bedre. Det kan også være noe feil hos telefonselskapet ditt.

  4. Trenger du ny kodebrikke?
    Hvis du har mistet kodebrikken din eller den er tom for strøm, klikk her for å bestille ny.

  5. Oppdater nettleseren
    Dette er nettlesere vi anbefaler for at nettbanken skal fungere optimalt. Vi anbefaler å bruke siste versjon:
    Firefox - last ned
    InternetExplorer - last ned
    Google Chrome - last ned 
    Opera - last ned
    Safari er anbefalt nettleser på Mac OS - last ned

    Tips: Hvis du får problemer i én nettleser, kan det fungere å prøve en annen.

For å få BankID og BankID på mobil må du være riktig legitimert og ha norsk fødsels- og personnummer. Du må også ha en kodebrikke som er utstedt av BN Bank.

Oppfyller du kravene kan du logge inn i nettbanken med kodebrikken og bestille BankID/BankID på mobil ved å gå til >Meny >BankID >Bestill.

Dersom du får beskjed om at du ikke er riktig legitimert må du kontakte banken.

Har du ikke kodebrikke utstedt av BN Bank, klikk her.

PS! Er man under 18 år må foreldre bestille BankID/BankID på mobil til den mindreårige. Du kan lese mer om dette og bestille her

 

Ny kunde

  1. Utleier blir kunde her
  2. Utleier bestiller depositumskonto i nettbanken og signerer avtalen med BankID.
  3. Leietaker mottar e-post med link for elektronisk signering med BankID.
  4. Depositumskonto blir synlig i nettbanken til begge parter.
  5. Leietaker betaler inn depositumsbeløpet.

Eksisterende kunde

  1. Utleier bestiller depositumskonto i nettbanken og signerer avtalen med BankID.
  2. Leietaker mottar e-post med link for elektronisk signering med BankID.
  3. Depositumskonto blir synlig i nettbanken til begge parter.
  4. Leietaker betaler inn depositumsbeløpet.

Medlem av Huseiernes Landsforbund

  1. Utleier bestiller depositumskonto her
  2. Leietaker mottar e-post med link for elektronisk signering med BankID.
  3. Depositumskonto blir synlig i nettbanken til begge parter.
  4. Leietaker betaler inn depositumsbeløpet.

For mer informasjon om depositumskonto, klikk her

Med AvtaleGiro slipper du å tenke på å betale regningene dine. Fra du oppretter avtalen tar det inntil 45 dager før den er aktiv. Alt du trenger å tenke på er at du har dekning på belastningskonto og at maksbeløpet på regningen ikke overstiges.

  1. Tilbud i nettbanken
    Aksepter når du får tilbud om AvtaleGiro etter å betalt en faktura i nettbanken. Ved å akseptere tilbudet, opprettes avtalen. Mottar du faktura per post før avtalen er aktiv må denne betales manuelt.

  2. Opprett selv i nettbanken:
    Dersom du ikke har mottatt tilbud i nettbanken kan du enkelt opprette avtalen selv. Klikk på menyvalget >Betalingsavtaler >Søk etter tilbyder, og legg inn ny avtale ved å søke opp mottaker. KID-nummer må registreres. Dette finner du på mottatt faktura.

  3. På bedriftens nettside:
    Flere bedrifter tilbyr elektronisk signering av AvtaleGiro på egne nettsider. Avtalen signerer du med BankID.

Med eFaktura får du regningene rett i nettbanken i stedet for i postkassen, ferdig utfylt med KID-nummer og det hele.

  1. Ved betaling
    Aksepter når du får spørsmål om du vil ta i bruk eFaktura etter å ha betalt en regning i nettbanken.

  2. Med eFaktura-referanse
    Logg inn i nettbanken. Klikk på menyvalget >Betalingsavtaler >Søk etter tilbyder, og legg inn ny avtale ved å søke opp mottaker. Du trenger eFaktura-referansen til registreringen. Den finner du på mottatt faktura fra bedriften.

  3. Automatisk opprettelse av eFaktura
    Logg inn i nettbanken. Klikk på menyvalget >Betalingsavtaler og velg «Motta regninger elektronisk». Det betyr at alle dine regninger automatisk sendes som eFaktura dersom din leverandør tilbyr eFaktura. Du slipper å taste konto- og KID-nummer, og slipper fakturagebyr som gjerne følger med en papirfaktura i posten. Du kan også takke ja til automatisk opprettelse av eFaktura, men samtidig reservere deg mot eFaktura fra de leverandørene du ønsker.

Hva trenger du hjelp til?

Daglig bruk

Telefonbank +47 815 00 700. Fra utlandet: +47 73 89 21 60

Sperre kort utenfor ordinær åpningstid +47 73 89 20 00. Husk at du også kan sperre kort via din mobilbank

Telefon 73 89 20 00

Alle hverdager mellom kl 09.00 - 15.00.

Vær oppmerksom på at vi ikke kan besvare alle spørsmål om ditt kundeforhold per e-post. Da er chat i nettbanken bedre.

For mer personlige henvendelser anbefaler vi at du benytter chatten i nettbank. Vi er online alle hverdager mellom kl. 08 - 15.30.