Bli kunde du også!

Å bytte bank er enklere enn du tror. Bruk din BankID, og bestill deretter alt du trenger i mobilbanken eller nettbanken.

Bli kunde med BankID

1. Bli kunde

Bruk din BankID for å opprette nettbank, brukskonto og bankkort hos oss. Du blir automatisk logget inn i nettbanken

2. Flere kontoer og kort

Dette oppretter du enkelt under menyvalget «Åpne ny konto» i hovedmenyen.

3. Kom i gang

Last ned mobilbanken, endre lønnskonto og flytt betalingsavtalene dine.
Les mer om hjelp med bankbytte.

Husk dette når du skal bytte bank

  • For å slippe å være uten kort i overgangsperioden anbefaler vi at du venter med å fylle ut bankbytteskjemaet/avslutte kundeforholdet i nåværende bank til du har mottatt nytt kort fra oss (tar ca en uke fra bestilling). 

  • Når du har fått nytt kontonummer gir du beskjed til arbeidsgiver slik at lønn kommer inn på riktig konto.

  • Hvis du mottar papirfaktura på en regning du normalt har betalt med AvtaleGiro i din gamle bank, så betal denne. Det tar normalt 4-6 uker før AvtaleGiroene er registrert og fungerer på nytt i ny bank. Eksisterende eFaktura kommer automatisk opp i mobil-/nettbank.

Husk ny BankID

  • Før du avslutter kundeforholdet i din gamle bank kan du ta kontakt med oss slik at vi sender deg en kodebrikke.
  • Samtidig som vi sender deg kodebrikken, sender vi deg en rekommandert forsendelse (PUM) for å innhente kopi av ditt pass. Denne må hentes ved personlig oppmøte med pass på ditt lokale postkontor.
  • Når vi har mottatt kopien, sender vi deg en SMS med melding om at du kan aktivere BankID selv i nettbanken.
  • Trenger du hjelp er du velkommen til å ringe oss på telefon 73 89 20 00.

Slik kommer du i gang - opprett kontoer og avtaler selv

Når du har blitt kunde kan du opprette flere kontoer i nettbanken. Kanskje trenger du en regningskonto, en vedlikeholdskonto eller en feriekonto? Dette fikser du enkelt selv under >Meny >Åpne konto, og det er ingen begrensninger på hvor mange kontoer du kan ha. 

Du kan også søke om kredittkort og opprette sparekontoer.

Logg inn i nettbanken

  • Noter deg nytt kontonummer i BN Bank og overfør fra tidligere bank til konto i BN Bank.
  • Har du en BSU-konto i annen bank, kan du enkelt flytte BSU-kontoen til BN Bank.
  • Send e-post til arbeidsgiver og gi dem kontonummeret ditt.
  • Dersom du får utbetalinger fra NAV eller andre, kan du enkelt endre kontonummer når du er innlogget på sidene deres.
  • eFaktura følger ditt fødsels- og personnummer og vil automatisk framgå i ny nettbank.
  • Finn informasjon om dine eksisterende AvtaleGiroer i din gamle nettbank. Relevant informasjon er mottakers kontonummer og KID-nummer fra selve betalingsavtalen.
  • Følg disse enkle stegene for å flytte dine AvtaleGiro til ny nettbank:
  1. Gå til: > Meny > Betalingsavtaler > Søk etter tilbyder
  2. Søk etter kontonummeret til tilbyder.
  3. Trykk på forslaget eller plusstegnet (+) som dukker opp og velg «Opprett AvtaleGiro-avtale».
  4. Fyll deretter ut skjema med KID-nummer.
  • Om avtalen lå til forfall i tidligere bank, blir denne belastet der og neste forfall blir belastet i BN Bank.
  • Avtalen vil automatisk overskride avtalen du hadde i gammel bank, så det er ingen grunn til å slette avtalen.
  • Husk å avslutte kortavtale i gammel bank.
  • Når du har mottatt kort fra oss bør du makulere gamle bankkort.
  • Send bekreftelse til din gamle bank i nettpostkassen og be om å avslutte kortavtale for å unngå å bli fakturert for nytt kort.
  • Du velger selv om du vil avslutte kontoen i din gamle bank.

Last ned mobilbanken for enkelt å kunne følge med på din økonomi uansett hvor du er.

Kunder må legitimere seg med pass, BankID fra annen bank, norsk bankkort med legitimasjonsdel, norsk førerkort, oppholds kort eller nasjonale ID-kort utstedt innenfor EØS-området.

Kundekonsulent for lån i kontorlandskap

Takk for flotte tilbakemeldinger

Vi har spurt våre nye lånekunder om hvordan det har vært å flytte til BN Bank, og kan med stolthet melde om at vi på en skala fra 1 til 6 har en gjennomsnittsscore på 5,7!

Les mer om tilbakemeldinger
kundeservice-BN-Bank-heltene

Kundeservice - heltene ved første linje

Du kjenner dem kanskje som kundeservice, vi kaller dem heltene ved første linje. De har kanskje ikke kapper eller superkrefter, men de redder kundene, hver eneste dag. 

Les om heltene ved første linje