Slik kommer du i gang - opprett kontoer og avtaler selv

Når du har blitt kunde kan du opprette flere kontoer i nettbanken. Kanskje trenger du en regningskonto, en vedlikeholdskonto eller en feriekonto? Dette fikser du enkelt selv under >Meny >Åpne konto, og det er ingen begrensninger på hvor mange kontoer du kan ha. 

Du kan også søke om kredittkort og opprette sparekontoer.

Logg inn i nettbanken

  • Noter deg nytt kontonummer i BN Bank og overfør fra tidligere bank til konto i BN Bank.
  • Har du en BSU-konto i annen bank, kan du enkelt flytte BSU-kontoen til BN Bank.
  • Send e-post til arbeidsgiver og gi dem kontonummeret ditt.
  • Dersom du får utbetalinger fra NAV eller andre, kan du enkelt endre kontonummer når du er innlogget på sidene deres.
  • eFaktura: Du trenger ikke gjøre noe med eFaktura da de er knyttet til ditt fødsels-og personnummer og vil følge deg automatisk.

  • AvtaleGiro: Finn mottakers kontonummer og KID-nummer fra betalingsavtalen i din gamle nettbank. Følg deretter disse stegene for å flytte AvtaleGiro til ny bank: 
  1. I nettbanken, gå til: > Meny > Betalingsavtaler > Søk etter tilbyder
  2. Søk etter kontonummeret til tilbyder.
  3. Trykk på forslaget eller plusstegnet (+) som dukker opp og velg «Opprett AvtaleGiro-avtale».
  4. Fyll deretter ut skjema med KID-nummer.

Om avtalen lå til forfall i tidligere bank, blir denne belastet der og neste forfall blir belastet i BN Bank.

Avtalen vil automatisk overskride avtalen du hadde i gammel bank, så det er ingen grunn til å slette avtalen.

  • Vi anbefaler at du har fått BankID og bankkort hos oss før du avslutter konto i gammel bank
  • Når det er på plass, logger du deg inn i nettbanken og går til Meny > Andre tjenester > Avslutte konto i annen bank
  • Fyll ut skjemaet og vi tar oss av resten!
  • Innskudd i gammel bank blir overført til din konto i BN Bank
  • Avtalegiroer og eventuelle andre faste betalingoppdrag blir flyttet

Last ned mobilbanken for enkelt å kunne følge med på din økonomi uansett hvor du er.

Kunder må legitimere seg med pass, BankID fra annen bank, norsk bankkort med legitimasjonsdel, norsk førerkort, oppholds kort eller nasjonale ID-kort utstedt innenfor EØS-området.

Anders hjelper deg med boliglån

Kontakt oss om du trenger hjelp

Ønsker du å prate med en kunderådgiver er vi klar for å hjelpe deg!

Telefon 73 89 20 00 

Alle hverdager mellom kl. 09.00 - 15.00

E-post post@bnbank.no

Vi kan ikke besvare alle spørsmål om ditt kundeforhold per e-post