Gebyrfri bruk i hele verden

Gebyrfrie uttak i hele verden

Full oversikt i nett- og mobilbank

Dette får du gratis

  • Bruk av bankkort i Norge og i utlandet
  • Uttak i minibank over hele verden
  • Brukskonto med fritt antall uttak og overføringer
  • SMS-varsling - få melding når lønn kommer på konto
  • Kontaktløs betaling på alle brukersteder hvor det tilbys
  • Regionsperre - velg hvor i verden kortet kan benyttes
For sikker bruk

Hvordan bruke bankkortet

  • Aldri oppbevar kortet og kode sammen
  • Lær deg pin-kode utenatt 
  • Du kan ha samme pin på alle kort fra BN Bank
  • Skjul PIN når du taster det inn
  • Ha alltid med to kort på ferie
  • Vi anbefaler å betale med lokal valuta i utlandet
  • Sjekk alltid at totalbeløpet på betalingsterminalen stemmer

Hvordan aktivere bankkortet

Aktiver med PIN-kode

  • Når du bruker kortet med chip & PIN-kode i en betalingsterminal vil kortet aktiveres automatisk
  • I mobil-og nettbanken vil du finne PIN-koden til kortet under menyvalget >Kort
  • Har du ikke mobilbank eller nettbank vil du motta PIN-kode i posten

Ofte stilte spørsmål om bankkort

Er du eksisterende kunde kan du enkelt bestille bankkort i nettbank eller mobilbank. Velg Meny>kort>bestill bankkort. Nye kunder kan bestille bankkort her. 

Vi tar ingen gebyr verken ved bruk av bankkort i Norge eller i utlandet. Dette gjelder også uttak i minibank. Kortet har kun et årsgebyr på 275,-. Du kan se vår prisliste for oversikt.

Om du har mistet ditt gamle kort, koster det 100 kroner å få et nytt. Er det imidlertid slik at ditt gamle kort ikke lengre fungerer, sender vi deg selvfølgelig et nytt kort uten noen ekstra kostnader.

Du kan sperre kortet ditt enkelt via mobilbanken, nettbanken eller ved å ringe oss.

Via mobilbank:

  1. Logg inn i din mobilbank
  2. Velg menyen øverst til venstre, deretter >Kort og >Sperre kort
  3. Velg hvilket kort som skal sperres

Via nettbank: 

  1.  Logg inn i nettbanken.
  2. Velg >Meny oppe til venstre og deretter >Mine kort.
  3. Klikk på plusstegnet på kortet det gjelder og deretter >Sperr kort.

Telefon:

Du kan ringe oss på +47 73 89 20 00 (i åpningstiden mellom kl 09.00-15.00 får du snakke med en kundekonsulent, utenfor åpningstiden får du tastevalg).

PS! Gjelder det sperring av kredittkortet ditt må du ringe oss på 73 89 20 00.

For å åpne et sperret bankkort må du kontakte kundesenteret. Du kan nå oss på telefon ved å ringe 73 89 20 00 (i åpningstiden mellom klokken 09.00 - 15.00). Eventuelt kan du nå oss på chat i nettbanken eller send oss en e-post

CVC «Card Security Code». CVC er kortets sikkerhetskode og er de tre siste tallene på baksiden av debet-/kredittkortet ditt.

Kortets sikkerhetskode, også kjent som CVC, er de tre siste tallene på baksiden av debet-/kredittkortet ditt.

På et Visa kort er kortnummeret et 16-sifret nummer som er på forsiden av bankkortet.

Du kan bestille bankkort til barn som har fylt 8 år. Mer informasjon om barnekort finner du her