Slik fungerer det

  • Se etter skiltet "Kontanttjenester i butikk"
  • Bruk kortet ditt og PIN-kode for å sette inn eller ta ut penger
  • Du kan ta ut/sette inn på kontoen som er knyttet til kortet
  • Du trenger ikke handle for å bruke tjenesten
  • Du kan sette inn inntil 20.000 kroner i løpet av 7 dager, og ta ut inntil 10.000 kroner i løpet av 7 dager
  • Pris:
    Privatkunder - Innskudd er gratis, 10 kr per uttak
    Bedriftskunder - Innskudd kr 75, 10 kr per uttak

Ofte stilte spørsmål om betaling

Med AvtaleGiro slipper du å tenke på å betale regningene dine. Fra du oppretter avtalen tar det inntil 1-2 dager før den er aktiv. Alt du trenger å tenke på er at du har dekning på belastningskonto og at maksbeløpet på regningen ikke overstiges.

  1. Tilbud i nettbanken
    Aksepter når du får tilbud om AvtaleGiro etter å betalt en faktura i nettbanken. Ved å akseptere tilbudet, opprettes avtalen. Mottar du faktura per post før avtalen er aktiv må denne betales manuelt.

  2. Opprett selv i nettbanken:
    Dersom du ikke har mottatt tilbud i nettbanken kan du enkelt opprette avtalen selv. Klikk på menyvalget >Betalingsavtaler >Søk etter tilbyder, og legg inn ny avtale ved å søke opp mottaker. KID-nummer må registreres. Dette finner du på mottatt faktura.

  3. På bedriftens nettside:
    Flere bedrifter tilbyr elektronisk signering av AvtaleGiro på egne nettsider. Avtalen signerer du med BankID.

Finn flere spørsmål og svar om AvtaleGiro her.

Med eFaktura får du regningene rett i nettbanken i stedet for i postkassen, ferdig utfylt med KID-nummer og det hele.

  1. Ved betaling
    Når du betaler en regning i nettbanken vil du få et spørsmål om du vil ta i bruk eFaktura. Trykk «aksepter».

  2. Med eFaktura-referanse
    Logg inn i nettbanken. Klikk på menyvalget >Betalingsavtaler >Søk etter tilbyder, og legg inn ny avtale ved å søke opp mottaker. Du trenger eFaktura-referansen til registreringen. Den finner du på mottatt faktura fra bedriften.

  3. Automatisk opprettelse av eFaktura
    Logg inn i nettbanken. Klikk på menyvalget >Betalingsavtaler og velg «Motta regninger elektronisk». Det betyr at alle dine regninger automatisk sendes som eFaktura dersom din leverandør tilbyr eFaktura. Du slipper å taste konto- og KID-nummer, og slipper fakturagebyr som gjerne følger med en papirfaktura i posten. Du kan også takke ja til automatisk opprettelse av eFaktura, men samtidig reservere deg mot eFaktura fra de leverandørene du ønsker.

Finn flere spørsmål og svar om eFaktura her.

Beløpsgrensen endrer du i nettbanken ved å gå til >Meny >Betalingsavtaler. Her trykker du på den aktuelle avtalen og velger «Vis detaljer/endre avtale». Husk å ta hensyn til at beløp som skal betales kan variere, og at priser justeres med jevne mellomrom. Det kan derfor være lurt å sette grensen noe høyere enn det du betaler akkurat i dag. Da unngår du at AvtaleGiroen stoppes på grunn av for lav beløpsgrense.

BN Bank kunder har gratis straksbetaling, som betyr at mottaker vil ha pengene på konto i løpet av få sekunder.

Finn ditt IBAN-nummer (International Bank Account Number)

For pengeoverførsler mellom land i EU/EØS og enkelte andre europeiske land, må avsender ha mottakers IBAN (International Bank Account Number).

I tillegg til IBAN må mottakerbanken identifiseres med BIC/SWIFT. Dersom du skal motta penger fra utlandet er BN Banks BIC/SWIFT KBNONO22

Du finner ditt IBAN-nummer under «Detaljer» på hver konto i nettbanken, eller du kan benytte vår IBAN-kalkulator her: 

Finn ditt IBAN her

BN Banks BIC/SWIFT er KBNONO22