Slik fungerer det

  • Se etter skiltet "Kontanttjenester i butikk"
  • Bruk kortet ditt og PIN-kode for å sette inn eller ta ut penger
  • Du kan ta ut/sette inn på kontoen som er knyttet til kortet
  • Du trenger ikke handle for å bruke tjenesten
  • Du kan sette inn inntil 20.000 kroner i løpet av 7 dager, og ta ut inntil 10.000 kroner i løpet av 7 dager
  • Pris:
    Privatkunder - Innskudd er gratis, 10 kr per uttak
    Bedriftskunder - Innskudd kr 75, 10 kr per uttak

Med AvtaleGiro slipper du å tenke på å betale regningene dine. Fra du oppretter avtalen tar det inntil 1-2 dager før den er aktiv. Alt du trenger å tenke på er at du har dekning på belastningskonto og at maksbeløpet på regningen ikke overstiges.

  1. Tilbud i nettbanken
    Aksepter når du får tilbud om AvtaleGiro etter å betalt en faktura i nettbanken. Ved å akseptere tilbudet, opprettes avtalen. Mottar du faktura per post før avtalen er aktiv må denne betales manuelt.

  2. Opprett selv i nettbanken:
    Dersom du ikke har mottatt tilbud i nettbanken kan du enkelt opprette avtalen selv. Klikk på menyvalget >Betalingsavtaler >Søk etter tilbyder, og legg inn ny avtale ved å søke opp mottaker. KID-nummer må registreres. Dette finner du på mottatt faktura.

  3. På bedriftens nettside:
    Flere bedrifter tilbyr elektronisk signering av AvtaleGiro på egne nettsider. Avtalen signerer du med BankID.

Med eFaktura får du regningene rett i nettbanken i stedet for i postkassen, ferdig utfylt med KID-nummer og det hele.

  1. Ved betaling
    Når du betaler en regning i nettbanken vil du få et spørsmål om du vil ta i bruk eFaktura. Trykk «aksepter».

  2. Med eFaktura-referanse
    Logg inn i nettbanken. Klikk på menyvalget >Betalingsavtaler >Søk etter tilbyder, og legg inn ny avtale ved å søke opp mottaker. Du trenger eFaktura-referansen til registreringen. Den finner du på mottatt faktura fra bedriften.

  3. Automatisk opprettelse av eFaktura
    Logg inn i nettbanken. Klikk på menyvalget >Betalingsavtaler og velg «Motta regninger elektronisk». Det betyr at alle dine regninger automatisk sendes som eFaktura dersom din leverandør tilbyr eFaktura. Du slipper å taste konto- og KID-nummer, og slipper fakturagebyr som gjerne følger med en papirfaktura i posten. Du kan også takke ja til automatisk opprettelse av eFaktura, men samtidig reservere deg mot eFaktura fra de leverandørene du ønsker.

Beløpsgrensen endrer du i nettbanken ved å gå til >Meny >Betalingsavtaler. Her trykker du på den aktuelle avtalen og velger «Vis detaljer/endre avtale». Husk å ta hensyn til at beløp som skal betales kan variere, og at priser justeres med jevne mellomrom. Det kan derfor være lurt å sette grensen noe høyere enn det du betaler akkurat i dag. Da unngår du at AvtaleGiroen stoppes på grunn av for lav beløpsgrense.

BN Bank kunder har gratis straksbetaling, som betyr at mottaker vil ha pengene på konto i løpet av få sekunder.

Finn ditt IBAN-nummer (International Bank Account Number)

For pengeoverførsler mellom land i EU/EØS og enkelte andre europeiske land, må avsender ha mottakers IBAN (International Bank Account Number).

I tillegg til IBAN må mottakerbanken identifiseres med BIC/SWIFT. Dersom du skal motta penger fra utlandet er BN Banks BIC/SWIFT KBNONO22

Du finner ditt IBAN-nummer under «Detaljer» på hver konto i nettbanken, eller du kan benytte vår IBAN-kalkulator her: 

Finn ditt IBAN her

BN Banks BIC/SWIFT er KBNONO22