Signering av avtaler

Her kan du signere avtaler elektronisk. Etter signering blir tjenestene tilgjengelige i nettbanken.

Hjelp med innlogging

Vi hjelper deg med eventuelle problemer du kan møte når du skal logge inn i nett-og mobilbank.

Bedriftsinnlogging

Er du bedriftskunde i BN Bank kan du logge inn ved å bruke BankID, BankID på mobil eller kodebrikke her.

Last ned BankID-appen

Din nye digitale kodebrikke. 

Last ned BankID appen fra AppStore eller Google Play.

Last ned mobilbanken

Enkel og oversiktlig.

Last ned mobilbanken fra AppStore eller fra Google Play.

Dette kan du gjøre i nettbanken

Mann sjekker nettbank på laptop, til illustrasjon for sikker netthandel

  • Kommunisere med kundeservice via chat eller melding.
  • Betale flere regninger samtidig.
  • Overføre fra kredittkort til konto.
  • Opprette kontoer og bestille bankkort.
  • Hente PIN-kode til bankkort.
  • Opprett gratis SMS-varsling.
  • Legg til disponenter på konto.
  • Opprett avtale om eFaktura og AvtaleGiro.
  • Gjøre endringer på lån.

Se flere spørsmål og svar om innlogging

  1. Får du en feilmelding?
    Skriv inn feilmeldingen du får til vår chatbot Ida (du finner den nederst til høyre på siden), så kan hun hjelpe deg videre.

  2. Problemer med BankID?
    Det kan være flere grunner til at du ikke får brukt BankID. Dette kan skyldes nettleseren, kodebrikken eller midlertidig utilgjengelighet i nettbanken.
    Dersom du får en feilmelding som starter med BID, så gjelder det feil med BankID.
    Har du glemt passordet ditt kan du benytte vår selvbetjente passordbestilling ved innlogging. Trykk «Glemt passord» etter du har tastet fødsels- og personnummer og trykket «Neste».
    Har du blokkert din BankID, ta kontakt med banken som har utstedt din BankID.

  3. Problemer med BankID på mobil?
    Har du byttet mobil, abonnementet eller SIM-kort på mobilen må du bestille BankID på mobil på nytt. Du løser det ved å logge deg inn i nettbanken med kodebrikke og bestille BankID på mobil ved å gå til >Meny >BankID på mobil >Bestill.
    Hvis det ikke kommer opp noe på mobiltelefonen når du bruker BankID på mobil kan du prøve å slå av det trådløse nettverket og heller bruke 3G eller 4G. Dersom det ikke hjelper kan du slå av og på telefonen og se om det blir bedre. Det kan også være noe feil hos telefonselskapet ditt. Får du feilmelding som begynner med C- så gjelder det feil med BankID på mobil. 

  4. Kodebrikke
    Denne metoden benyttes kun dersom du har kodebrikke utstedt av BN Bank og ikke har aktivert BankID. Har du glemt passordet ditt kan du benytte vår selvbetjente passordbestilling ved innlogging. Hvis du har mistet kodebrikken din eller den er tom for strøm, bestill ny kodebrikke.

  5. Oppdater nettleseren
    Dette er nettlesere vi anbefaler for at nettbanken skal fungere optimalt. Vi anbefaler å bruke siste versjon:
    Firefox - last ned Firefox
    InternetExplorer - last ned Internet Explorer
    Google Chrome - last ned Google Chrome  
    Opera - last ned Opera
    Edge/Internet Explorer - Installert på maskinen din hvis du bruker Windows
    Safari er anbefalt nettleser på Mac OS - last ned Safari

    Tips: Hvis du får problemer i én nettleser, kan det fungere å prøve en annen.

Her er noen av de vanligste feilmeldingene som kan oppstå og beskrivelse av løsning. 

BID - 1439: Feilkoden betyr at din kodebrikke er sperret.

Løsning: Ta kontakt med oss på tlf. 73 89 20 00 for å få åpnet din BankID på nytt.

BID - 1433: Problemet forsvinner normalt når du lukker nettleser og forsøker å logge inn på nytt. Det kan også forekomme hvis du bruker en snarvei/favoritt til nettsiden. Vær oppmerksom på at du ikke forveksler engangskode og personlig passord. 

BID 2032, 2034, 20a1, 20b0, 20c1, 2030 og 2031: Disse feilmeldingene oppstår når det er noe feil med nettleseren eller dårlig internettforbindelse. 

Løsning: Oppdater nettleseren din, eventuelt bytt nettleser. En annen løsning kan være å restarte din nettverksrouter.

BID - 2033: Kan oppstå ved dårlig internettforbindelse eller treg PC eller Mac. 

Løsning: Sjekk først at du har internettforbindelse. Hvis ikke, kan du prøve å starte routeren på nytt. Virker nettet som det skal, prøv en annen nettleser eller start maskinen/mobilen på nytt. 

BID - 20C1: Betyr at det er kommunikasjonsfeil mot BankID. Vent noen minutter og prøv igjen.

BID - 5000: Feilen skyldes kommunikasjonsfeil mellom din datamaskin og banken. 

Løsning: Lukk nettleseren og prøv igjen om noen minutter.
Kontakt vårt kundesenter på tlf. 73 89 20 00 om problemet vedvarer. 

BID - 5007: Feilen oppstår når det er noe galt med nettleseren din, eller at din BankID er sperret. 

Løsning: Prøv å bytt nettleser eller å nullstille innstillingene på nettleseren. Kontakt vårt kundesenter på tlf. 73 89 20 00 dersom problemet vedvarer. 

BID - C161: Feilmeldingen betyr at vi ikke klarer å finne en aktiv BankID på mobil-avtale på ditt telefonnummer. Årsaken til dette kan være at du har fått nytt SIM-kort, eller foretatt endringer på ditt abonnement. 

Løsning: Bestill BankID på mobil på nytt her. 

BID - C30F: Din BankID på mobil er sperret.

Løsning: Du må logge deg inn i nettbanken og bestille BankID på mobil på nytt. 

BID - C325: Feilen kan skyldes en feil hos din mobiloperatør. De har alltid fokus på å rette slike feil raskt. Prøv igjen om en liten stund. 

For å få BankID må du være riktig legitimert og ha norsk fødsels- og personnummer. Du må også ha en kodebrikke som er utstedt av BN Bank.

Oppfyller du kravene kan du logge inn i nettbanken med kodebrikken og bestille BankID ved å gå til >Meny >BankID >Bestill.

Dersom du får beskjed om at du ikke er riktig legitimert må du kontakte banken.

Har du ikke kodebrikke utstedt av BN Bank, bestill kodebrikke her.

PS! Er man under 18 år må foreldre bestille BankID til den mindreårige. Les mer og bestill BankID her

Bankene har fem oppgjør seg i mellom hver dag. Her er tidspunktene for når overføringene går:

  • Betaler du før 00.15 er pengene hos mottaker ca 06.00
  • Betaler du før 08.45 er pengene hos mottaker ca 09.45
  • Betaler du før 10.00 er pengene hos mottaker ca 11.45
  • Betaler du før 11.45 er pengene hos mottaker ca 14.00
  • Betaler du før 13.45 er pengene hos mottaker ca 16.00

Les mer om overføring mellom banker her.

Skal du betale eller overføre penger til utlandet?

Her ser du hvor lang tid det tar før mottaker i utlandet får pengene på konto.

Du kan sperre kortet ditt enkelt via mobilbanken, nettbanken eller ved å ringe oss.

Via mobilbank:

  1. Logg inn i din mobilbank
  2. Velg menyen øverst til venstre, deretter >Kort og >Sperre kort
  3. Velg hvilket kort som skal sperres

Via nettbank: 

  1.  Logg inn i nettbanken.
  2. Velg >Meny oppe til venstre og deretter >Mine kort.
  3. Klikk på plusstegnet på kortet det gjelder og deretter >Sperr kort.

Telefon:

Du kan ringe oss på telefon 73 89 20 00 for å sperre ditt bankkort, hele døgnet.

Kontakt oss via chat eller melding i innlogget nettbank, så hjelper vi deg med å åpne ditt bankkort.

Du kan endre regionsperren både i nettbanken og mobilbanken.

Nettbank: Klikk på >Meny >Kort og velg regionsperre. 

Mobilbank: Velg  >Meny > Kort og velg regionsperre

Regionsperren er viktig fordi den reduserer risikoen for at kortet ditt belastes i en region du ikke befinner deg i.