Slik får du BankID

For å få BankID og BankID på mobil må du være riktig legitimert og ha norsk fødsels- og personnummer. Du må også ha en kodebrikke som er utstedt av BN Bank. Oppfyller du kravene kan du logge deg inn i nettbanken med kodebrikken og bestille BankID/BankID på mobil ved å gå til >Meny >BankID >Bestill.

Dersom du får beskjed om at du ikke er riktig legitimert må du kontakte banken.

Har du ikke kodebrikke utstedt av BN Bank så kan du bestille en kodebrikke her.

Dette kan du bruke BankID til

Du kan bruke BankID til mer enn innlogging og betaling av regninger i nettbanken!

  • Få tilgang til og sende private dokumenter på offentlige nettsider. Blant annet NAV, Altinn, Lånekassen og Skatteetaten.
  • Bestilling og avtaleinngåelse av forsikringer
  • Bytte av teleoperatør
  • Adresseendring på posten.no
  • Bytte av strømleverandør

For en fullstendig oversikt, se BankID Norges egne hjemmesider.

BankID policy og avtalevilkår

The Trust Service Provider Statement (TSPS) beskriver infrastrukturen for utstedelse av elektroniske identiteter.

BankID
BankID på mobil


The Public Key Infrastructure Disclosure Statement (PDS) beskriver avtalevilkårene i forenklede versjoner.

BankID
BankID på mobil