Ofte stilte spørsmål om avtalegiro

Den vanligste årsaken er at beløpsgrensen du har satt på din AvtaleGiro er for lav. En annen årsak kan være at det ikke var dekning på konto ved forfallsdato.

Beløpsgrensen endrer du i nettbanken ved å gå til >Meny >Betalingsavtaler. Her trykker du på den aktuelle avtalen og velger «Vis detaljer/endre avtale». Husk å ta hensyn til at beløp som skal betales kan variere, og at priser justeres med jevne mellomrom. Det kan derfor være lurt å sette grensen noe høyere enn det du betaler akkurat i dag. Da unngår du at AvtaleGiroen stoppes på grunn av for lav beløpsgrense.

Gå til > Meny > Betalingsavtaler. Trykk på den aktuelle avtalen og velg «Slett».

Gå til >Meny >Betalingsavtaler. Trykk på den aktuelle avtalen og velg «Vis detaljer/endre avtale». 

  • Logg inn i nettbanken og gå til menyvalg Betaling > Flytt AvtaleGiro fra annen bank.
  • Velg hvilken av dine kontoer i BN Bank som skal belastes ved betaling av AvtaleGiro, og trykk «Start flytting».
  • Du blir bedt om å logge inn med BankID enda en gang for å bekrefte at du gir banken fullmakt til å innhente opplysninger om dine AvtaleGiroer i norske banker.
  • Du får listet alle dine avtaler, og velger om du vil flytte enkelte avtaler, eller samtlige.
  • AvtaleGiroene flyttes umiddelbart til BN Bank, og AvtaleGiro-transaksjoner som ligger til forfall vil også overføres til BN Bank, og belastes din konto på forfallsdato.