Rask betaling

Få full oversikt over regninger til forfall. Betal regninger og godkjenn eFaktura.

 

Full oversikt

Enkelt sjekke saldo og overføre mellom kontoer med "Drag & Drop".

Enkelt å gjøre endringer

Overfør fra kredittkort til konto og foreta endringer på lånet ditt.

Kom i gang med mobilbank

Aktiver mobilbanken og logg inn

Følg instruksene i appen for aktivering. Du må ha BankID, BankID på mobil eller kodebrikke og passord tilgjengelig. Etter at du har identifisert deg vil du motta en aktiveringskode på SMS. 

Logg inn i mobilbanken med ansiktsgjenkjenning, TouchID eller personlig kode. Ønsker du å endre innloggingsmetode må du slette appen, laste den ned og aktivere på nytt. 

App Store

Scann koden og last ned Mobilbank-appen til din mobil eller følg lenken under.

Google Play

Scann koden og last ned Mobilbank-appen til din mobil eller følg lenken under.

Vanlige spørsmål på mobilbank og mobile tjenester

Mobilbanken inneholder nøyaktig det samme som nettbanken, men det er enklere og raskere å logge inn. Du velger selv om du vil logge inn med personlig kode eller om du ønsker å bruke ansiktsgjenkjenning/FingerID. Appen er tilgjengelig for iOS og Android.

Med mobilbanken:

Mobilbanken finner du i Appstore for iPhone og Google Play for Android

Etter at du har lastet ned mobilbanken følger du instruksene i appen for aktivering. Du må ha BankID på mobil, BankID eller kodebrikke og passord tilgjengelig ved aktivering. Etter at du har identifisert deg med en av de tre metodene vil du motta en aktiveringskode på SMS. 

Du kan enkelt logge inn i mobilbanken med ansiktsgjenkjenning, TouchID eller personlig kode. Ønsker du å endre innloggingsmetode må du slette appen, for så å laste den ned og aktivere på nytt. 

Ved overføring av gamle apper til ny mobil er det ikke alltid at mobilbanken fungerer optimalt.

Hvis du opplever problemer kan det løses ved å avinstallere mobilbanken og laste den ned på nytt fra App Store/Google Play.

Du aktiverer så mobilbanken ved å benytte samme metode som ved innlogging i nettbanken.

 

Du kan opprette SMS-varsling både via mobilbanken og nettbanken.

  • I mobilbanken:
    Velg > Innstillinger >SMS-varsling i menyen.

  • I nettbanken:
    Velg >SMS-varsling i menyen.

Du kan få SMS-varsel om 

  • Lønn har kommet på konto
  • Du mangler dekning og betalinger ikke utføres
  • Saldo kommer under et viss beløp
  • Hva du har disponibelt på en fast dag
  • Du får innbetalinger over et gitt beløp

BankID på mobil fases ut - last ned BankID-appen i stedet.

BankID på mobil skal gradvis fases ut til fordel for den nye BankID-appen, som skal gi en enklere og tryggere BankID-hverdag. 

Fra 1. september 2022 vil det derfor ikke lenger være mulig å bestille eller fornye BankID på mobil.

Widget - sjekk saldoen på et blunk

Sjekk saldoen uten å logge inn

Legg opp vår widget/saldosveip på mobilskjermen din, så slipper du å logge inn i mobilbanken for å sjekke saldo - enkelt og kjapt.

Du må ha aktivert mobilbank for å kunne bruke widget. Saldo på widget oppdateres hver gang du er inne i mobilbanken, og ellers annenhver time gjennom døgnet.

Widget for iPhone

Fra Hjem-skjermen, dra til høyre for å komme til widget-siden. Trykk så på Rediger, deretter på Legg til (+) øverst til venstre.
Søk etter Mobilbank og velg widget. Velg mellom ulike størrelser.
Trykk på Legg til widget og Ferdig.

Du trenger siste oppdaterte versjon av mobilbanken.

Widget for Android

Trykk og hold på et tomt sted på skjermen, velg så Widgets og finn Mobilbank fra BN Bank. Skyv widgeten til ønsket plassering, eller dra den hvite rammen i ønsket retning for å gjøre den større eller mindre.

Du trenger siste oppdaterte versjon av mobilbanken.

Har du spørsmål - ta kontakt

Telefon

Alle hverdager mellom kl. 09.00 - 15.00 på telefon 73 89 20 00.

E-post

Send oss gjerne en e-post om du har generelle spørsmål.

Chat i nettbanken

Vi er online hverdager mellom klokken 08.00 - 15.30.