BN Bank etablerer uavhengig gjeldsombud

Vi møter stadig lånesøkere vi må si nei til, og vi vet at terskelen for å søke hjelp ved økonomiske problemer er høy. Vi ønsker derfor å gi et tilbud til de kundene vi ser trenger veiledning for å ta grep, og som kanskje også er usikre på sine rettigheter. 

Etter vår mening trenger kundene et lavterskeltilbud som kan veilede dem med utfordringene i møte med oss banker. En uavhengig part som kan stille opp med en gratis samtale, og hjelpe dem på veien ut av problemene. 

Portrett

Møt Arman Vestad - vårt gjeldsombud

Har du noen gang fått avslag på et lån du virkelig trengte? Det har jeg. Jeg var totalt uønsket i de fleste banker, bortsett fra hos kredittkortfirmaer som tok skyhøy rente. Til slutt ville ikke de lengre ha meg. Etter mange år klarte jeg å rydde opp i egen økonomi. Jeg kan derfor sette meg inn i følelsen som mange opplever ved avslag på lånesøknader og eventuelle andre utfordringer som oppstår i kjølvannet av dette.

 

Jeg hjelper deg og viser deg veien videre

De siste 15 årene har jeg brukt på å hjelpe andre som sliter med egen økonomi, basert på egne erfaringer. Jeg kan gi deg råd om hva du bør gjøre for å bli mer kredittverdig. Jeg kan ikke tilby noen raske løsninger, men jeg kan vise deg veien videre. Om din situasjon krever det, kan jeg fortelle deg hvem du bør kontakte for å få mer omfattende hjelp. 

Det begynner med at du tar kontakt og gir noen enkle opplysninger om din økonomi. Alle økonomiske opplysninger du oppgir til meg og mitt selskap har vi fullstendig taushetsplikt om - selv ikke banken din får vite noe. Dermed kan du være trygg på at det vi snakker sammen om blir best for deg, og ikke banken eller andre kreditorer.

Ta det første skrittet - be om en uforpliktende samtale. Jeg er på din side. Jeg kommer til å være ærlig, og kanskje foreslå tøffe tiltak. Men den som tjener mest på å ta tak i din økonomiske situasjon er deg, og din familie.

Denne tjenesten er betalt av BN Bank, fordi du er kunde hos dem. Det betyr ikke at jeg er forpliktet til å gi deg råd om å bruke BN Banks tjenester. Du må gjøre det som er best for deg og din families økonomi. Jeg håper du vil ta kontakt med meg. Kanskje vil du oppdage mange nye måter å få en bedre økonomi på.

Hvorfor gjør vi i BN Bank dette?

Stadig flere har lånt for mye fra mange banker, og mange av dem ender i en situasjon hvor forbruksgjelden truer både bolig, jobb og familieforhold. Ofte ser vi at de kunne vært hjulpet i å utfordre kreditorene sine til å være med på løsninger, og noen ganger ser vi at lånesøkere har fått lån vi vurderer som åpenbart uforsvarlig, og som etter vår mening burde vært helt eller delvis ettergitt.

Det har også vært en stor debatt om folk som har vært utsatt for lånesvindel, og også her trenger nok mange veiledning i sine rettigheter fra en annen enn banken.

Vi mener en slik ordning må betales av oss som bank, og at den må være uavhengig slik at den ikke bare peker på feil andre banker gjør, men også hjelper våre egne kunder med råd og veiledning der vi kan ha gjort feil. 

Tjenesten vi etablerer er helt anonym, og vi har valgt Arman Vestad nettopp fordi han er en som både har kunnskapen, men som også har gått foran og vært åpen om egne økonomiske problemer. Vårt håp er at han kan være lett å kontakte for de av våre kunder som sitter i en situasjon de ikke tør å fortelle banken om. Han vil veilede så de finner veien ut av utfordringene, og ser håp. Også når dette innebærer å stå opp for rettighetene sine, og utfordre oss som bank på feil vi har gjort. 

Ønsker du å komme i kontakt med Arman Vestad finner du hans e-postadresse ved å logge inn i nettbanken og velge Gjeldsombud i feltet Meny>Andre tjenester. Ved å sende e-post er du sikret at henvendelsen din blir håndtert konfidensielt av Arman og helt anonymt overfor banken.

Ønsker du å komme i kontakt med Arman?

Logg inn i nettbanken