- Styret er godt fornøyd med å få på plass en arvtager etter Gunnar Hovland med lang erfaring fra finansbransjen. Samdal har de siste årene utviklet personmarked i SpareBank 1 med svært gode resultater, og vil ta med seg en solid erfaring inn i sin nye rolle som toppsjef i BN Bank, sier styreleder Finn Haugan i BN Bank.

Samdal har de siste fem årene vært konserndirektør i SpareBank 1 SMN og var før det viseadministrerende direktør i EiendomsMegler 1 Midt-Norge i sju år.

- Jeg ser frem til å overta stafettpinnen etter Gunnar Hovland og lede det spennende laget av dyktige medarbeidere i BN Bank. Vi skal fortsette å utvikle BN Bank som en enkel, landsdekkende bank med gode renter for både bedrifts- og personkunder, sier påtroppende toppsjef i BN Bank, Svein Tore Samdal.

47-åringen som kommer fra Støren, bor i Trondheim og var fra 2001 til 2006 landslagssjef i langrenn for de norske kvinnene. Han har også vært personlig trener for tidenes mestvinnende vinterolympier, Marit Bjørgen.

Samdal etterfølger Gunnar Hovland, som har ledet BN Bank siden 2011.

- Gunnar Hovland har hatt stor betydning for utviklingen av BN Bank til den solide posisjonen de nå har som landsdekkende bank for både person- og bedriftskunder. BN Bank har etablert seg som en solid utfordrer i det norske bankmarkedet, sier styreleder Finn Haugan.

Kontaktpersoner i BN Bank:

Styreleder Finn Haugan tlf. +47 900 41 002

Kommunikasjonsdirektør Stig Tore Laugen tlf. +47 916 00 217