BN Bank kutter boliglånsrenta for femte gang på ett år – og tilbyr boliglån til rekordlave 2,15 prosent rente fra i dag av.

Pressemelding BN Bank ASA 22.01.2016

Rentekuttet på 0,15 prosentpoeng styrker BN Banks posisjon som en av landets aller rimeligste boliglånsbanker.

- Siden starten på januar i fjor har vi kuttet boliglånsrenta med 33 prosent! Kuttene utgjør en besparelse på over 20.000 kroner i året for den gjennomsnittlige boliglånskunden i BN Bank. Det er mye penger, sier Gunnar Hovland, sjef i BN Bank. For å få bankens billigste boliglån stilles det ikke spesielle krav om alder, yrke eller bestemte medlemskap.

- Det er objektive kriterier, som pant og betjeningsevne som bestemmer renta i BN Bank, sier Hovland.

Vekstvinner

Filialløse og prutefrie BN Bank ble en av vekstvinnerne i det norske bankmarkedet i 2015, og økte boliglånsvolumet med 14 prosent. Banken ble i fjor også hedret med blomst og verbal ros av Forbrukerrådet for å ha satt fart på konkurransen i boliglånsmarkedet.

- Rosen fra Forbrukerrådet er vi er veldig stolte av, men den forplikter. Vi jobber hele tiden knallhardt for å kunne tilby kundene best mulig betingelser, sier Hovland. Han er klar på at BN Bank-kundene alltid skal ha en av landets laveste boliglånsrenter, uten å måtte prute.

- Vi er en liten mygg i det store bankmarkedet, men ved hjelp av effektiv drift, lave renter og et attraktivt selvbetjeningskonsept, klarer vi å være helt i rentetoppen på boliglån, sier Hovland.

Flere kutt

BN Bank kutter også renta på seniorlån med 0,15 prosentpoeng, mens renta på boligkreditt reduseres med 0,10 prosentpoeng. På sparekonto reduseres renta med 0,15 prosentpoeng. På plasseringskonto kuttes renta med 0,25 prosentpoeng. For nye kunder vil de nye rentesatsene gjelde fra fredag 22. januar. For eksisterende kunder trår de nye rentesatsene i kraft onsdag 29. mars.