Det handler om folk

Håvard Christensen kommer opprinnelig fra Kristiansand, men bor i dag på Ranheim sammen med kona Aud Toril og døtrene på henholdsvis 16 og 18 år. Til daglig er han leder for bemanningsbyrået TettPå! Bemanning. Bedriftens motto ligger i navnet. De skal være tett på kunden og tett på sine ansatte. Egne erfaringer ligger til grunn for denne tilnærmingen.

I 2002 flyttet han og kona fra Evje i Aust-Agder opp til Trondheim, og han ble stående uten jobb. På veien fra jobbsøker til arbeidstaker samlet han mange erfaringer. Spesielt opplevelsen av det å være et ”kømenneske” festet seg.

Som arbeidssøker blir man fort én i massen og står med en følelse av å ikke være ønsket. Men som menneske har man behov for personlig oppfølging og det å bli sett, forteller Christensen.

Som arbeidssøker blir man fort én i massen og står med en følelse av å ikke være ønsket. Men som menneske har man behov for personlig oppfølging og det å bli sett.

Håvard Christensen

Derfor ble det BN Bank

Nettopp følelsen av å bli sett er også en av mange grunner til hvorfor han valgte BN Bank.

- Jeg ser ikke hva folk ser av fordeler med å være kunde i storbanker. I BN Bank har jeg fått tett og god oppfølging fra dyktige kundekonsulenter som kjenner meg. Jeg vet også at hvis det ”brenner”, så får jeg hjelp, sier HåvardChristensen.

Utsagnet er basert på erfaring. Med ny bedrift i oppstartsfasen og en helt ny hverdag, var det ikke alltid optimalt økonomisk.

- Det å kunne ringe noen og få høre at ”det ordner vi”, det betyr noe, sier han alvorlig. Og bare noe så enkelt som å vite at man som BN Bank-kunde slapp de ekstra utgiftene fra gebyrer på det ene og det andre. Det er jo ingen gebyrer, verken på kortbruk eller uttak i minibank, og det er jo sabla bra, ler den tilflyttede sørlendingen.

Ingen skjulte kostnader

Da han i 2007 startet opp TettPå! Bemanning var han i dialog med flere banker. Én bank skulle ha gebyrer fra ham bare for å tilby skattetrekkskonto. Med en bedrift som enda ikke var startet opp eller hadde begynt å få inntekter, var igjen valget enkelt. Akkurat som for han som privatperson var det her ingen skjulte kostnader på kontoene, og god sparerente.

Et positivt forhold

- Totalt sett så har jeg ingenting negativt å si om BN Bank. Jeg kan krysse av for alt som bør være på plass hos en god bank: Stabilitet, rask og god oppfølging, samt svært få gebyrer, smiler Christensen.

Med utbetaling av lønn hver 14. dag til rundt 100 ansatte og to tenåringsdøtre, er han avhengig av at alt fungerer som det skal.

- Jeg liker veldig godt hvor enkelt alt er i BN Bank. Nettbanken er enkel å navigere i, og har veldig lite nedetid. Og ringer datteren og sier at hun ikke har penger på kortet, har jeg med mobilbanken satt pengene rett inn på hennes konto. Jeg ser ærlig talt ikke hva andre banker har å lokke med.