Som første norske dagligvarekjede tilbyr Bunnpris nå kundene å betale med mobilen i alle kjedens butikker.

Pressemelding BN Bank ASA 02.09.2015

Nå kan du betale dagligvarene dine i butikken uten å ha med kort eller kontanter! Litt over klokken 12 onsdag betalte Bunnpris-eier Christian Lykke et knippe dagligvarer på Bunnpris Lysaker Brygge i Bærum - med mobilen. Betalingen skjedde via den mobile betalingsløsningen mCASH, og var historisk.

Som første norske dagligvarekjede tilbyr Bunnpris fra og med i dag sine kunder, i alle kjedenes 251 butikker, å betale med mobiltelefonen. Mobilbetalingen er mulig takket være et unikt samarbeid med mCASH og BN Bank.
- Vi er veldig stolte over å være den aller første norske dagligvarekjeden som kan tilby dette. mCASH er en moderne og brukervennlig betalingsform som vi tror vil appellere til mange, sier Christian Lykke.

Smart handel

Bunnpris, mCASH og BN Bank tar nå innersvingen på Rema og Danske Bank, som nylig varslet at de blir først med mobilbetaling i norsk dagligvare når de lanserer sin løsning i oktober.

- Bunnpris, mCASH og BN Bank blir først! Vi har levert mCASH i utvalgte Bunnpris-butikker en god stund allerede og er veldig glade for at Bunnpris nå tilbyr mobilbetaling i alle butikkene i Norge, sier daglig leder i mCASH, Daniel Döderlein.

Både Bunnpris Munkegata i Trondheim og Bunnpris Blindern i Oslo har vært pilotbutikker.

- Det er de positive erfaringene derifra som gjør at vi ruller ut mCASH i hele Bunnpris. Bunnpris har et mål om å tilby kundene våre en smartere handel, og å betale med mobil bygger opp under dette. La kortene bli i lommeboka neste gang du skal handle mat, sier Christian Lykke.

Kommer mer

Administrerende direktør BN Bank, Gunnar Hovland, deler Lykkes oppfordring.

- Å betale med mCASH er både smart og trygt. Vi garanterer at det er like sikkert som å bruke kort sier Hovland.

Både Bunnpris, mCASH og BN Bank er kjent for å være tidlig ute med moderne og kundevennlige betalingsløsninger. Bunnpris var første norske dagligvarekjede til å innføre selvscanning av varer, mens mCASH var første ute med vennebetaling og butikkbetaling med mobil i Norge. Flere skole- og høgskolekantiner og –restauranter har også tatt i bruk mCASH. Deriblant BI i Nydalen, hvor antall brukere har eksplodert de siste dagene. Nett- og telefonbaserte BN Bank, som er en av Norges mest kostnadseffektive banker, har vært med på utviklingen av dagens mCASH-løsning helt fra starten av.

- Det ligger utrolige muligheter i mobiltelefonen. Dette er bare starten, sier Daniel Döderlein i mCASH.

Slik gjør du

Last ned betalings-appen mCASH (gratis) på smarttelefonen din. Velger du mCASH-pluss får du automatisk konto i BN Bank (med 100 kr i startbonus), som pengene trekkes fra. Det er også mulig å koble betalingskort til mCASH-løsningen. Fungerer på både android -og iphone-telefoner. Når du så handler på Bunnpris får du spørsmål om du vil betale med mCASH. Svarer du ja blir du bedt om å skanne en QR-kode på kasse-skjermen – og vips, så er varene betalt.

Fakta:

• Bunnpris
    • Dagligvarekjede med hovedkontor i Trondheim. Eid av Lykke-familien. Har 251 butikker i Norge, og en markedsandel på rundt fire prosent. Har mål om å hjelpe kundene til en smartere handel. Var først i Norge med å lansere selvscanning i butikk. Er nå første norske dagligvarekjede som lanserer betaling med mobilen.
  • mCASH
    • mCASH er Norges første mobilbetalingsapp og ble lansert i februar 2014. I tillegg til å betale i butikker kan tjenesten brukes til å betale på nett og til venner via mobilnummeret. mCASH har konsesjon fra Finanstilsynet og appen er svært sikker.
  • BN Bank
    • Landsdekkende personmarkedsbank. Hovedkontor i Trondheim. Har kuttet boliglånsrenta tre ganger i år, og tilbyr noen av markedets laveste lånerenter. Har opplevd et kunderush etter å ha gått ut med budskap om at alle kunder behandles likt, uavhengig av alder, yrke, utdanning eller fagforeningsmedlemskap.

Kontaktpersoner:

Christian Lykke, styreleder og eier i Bunnpris | 950 42 800