Du er tre steg unna å bli kunde
i Norges beste bank!

Å bytte bank er enklere enn du tror. Det meste gjør du selv i nettbanken, men det er likevel viktig å gjøre tingene i riktig rekkefølge.
Følg oppskriften under så får du en enkel og smidig overgangsprosess.

1. Bli kunde

Det hele starter med å benytte din BankID for å opprette nettbank, brukskonto og bankkort hos oss. Når du har gjennomført denne prosessen blir du automatisk logget inn i nettbanken

2. Opprett kontoer og kort

Kanskje du vil ha en felleskonto med samboer, eller ekstra sparekonto som en buffer? Når du er inne i nettbanken kan du enkelt opprette flere kontoer og kort under menyvalget «Åpne ny konto» i hovedmenyen.

3. Bytt bank

Når kontoer og kort er opprettet kan du fullføre bankbyttet. Her er vi alle forskjellige og du kan enten gjøre dette helt selv, eller så kan vi hjelpe deg. Lengre ned på siden finner du oppskrift på hvordan du enkelt kan gjøre dette selv, og ønsker du at vi skal hjelpe deg, trykker du her.

Velkommen som kunde i BN Bank!

Bli kunde med BankID

Trenger du hjelp til å bytte bank?

Vi hjelper deg å komme i gang
Portrett

Når du skal bytte bank:

  • Flytt over penger til den nye kontoen din før du fyller ut skjemaet.
  • Hvis du mottar papirfaktura på en regning du normalt betaler med AvtaleGiro så betal denne. Det tar noen ganger litt tid å registrere avtalene på nytt.
  • Gi beskjed til arbeidsgiver om ny konto slik at lønn kommer inn.

Husk ny BankID

  • Før du avslutter kundeforholdet i din gamle bank kan du ta kontakt med oss slik at vi sender deg en kodebrikke.
  • Samtidig som vi sender deg kodebrikken, sender vi deg en rekommandert forsendelse (PUM) for å innhente kopi av ditt pass. Denne må hentes ved personlig oppmøte med pass på ditt lokale postkontor.
  • Når vi har mottatt kopien, sender vi deg en SMS med melding om at du kan aktivere BankID selv i nettbanken.
  • Ring oss på 73 89 20 00 så hjelper vi deg.

Slik kommer du i gang - opprett kontoer og avtaler selv

Når du har blitt kunde kan du opprette flere kontoer i nettbanken. Kanskje trenger du en regningskonto, en vedlikeholdskonto eller en feriekonto? Dette fikser du enkelt selv under >Meny >Åpne konto, og det er ingen begrensninger på hvor mange kontoer du kan ha. 

Du kan også søke om kredittkort og opprette sparekontoer.

Logg inn i nettbanken

  • Noter deg nytt kontonummer i BN Bank og overfør fra tidligere bank til konto i BN Bank
  • Har du en BSU-konto i annen bank, kan du enkelt flytte den til BN Bank via denne siden
  • Send e-post til arbeidsgiver og gi dem kontonummeret ditt.
  • Dersom du får utbetalinger fra NAV eller andre, kan du enkelt endre kontonummer når du er innlogget på sidene deres.
  • eFaktura følger ditt fødsels- og personnummer og vil automatisk framgå i ny nettbank.
  • Finn informasjon om dine eksisterende AvtaleGiroer i din gamle nettbank. Relevant informasjon er mottakers kontonummer og KID-nummer fra selve betalingsavtalen.
  • Følg disse enkle stegene for å flytte dine AvtaleGiro til ny nettbank:
  1. Gå til: > Meny > Betalingsavtaler > Søk etter tilbyder
  2. Søk etter kontonummeret til tilbyder
  3. Trykk på forslaget eller plusstegnet (+) som dukker opp og velg «Opprett AvtaleGiro-avtale».
  4. Fyll deretter ut skjema med KID-nummer
  • Om avtalen lå til forfall i tidligere bank, blir denne belastet der og neste forfall blir belastet i BN Bank.
  • Avtalen vil automatisk overskride avtalen du hadde i gammel bank, så det er ingen grunn til å slette avtalen.
  • Husk å avslutte kortavtale i gammel bank.
  • Når du har mottatt kort fra oss bør du makulere gamle bankkort.
  • Send bekreftelse til din gamle bank i nettpostkassen og be om å avslutte kortavtale for å unngå å bli fakturert for nytt kort.
  • Du velger selv om du vil avslutte kontoen i din gamle bank.

Last ned mobilbanken for enkelt å kunne følge med på din økonomi uansett hvor du er.

takk-kunder-bn-bank
Kundeservice

Takk til våre kunder

Du som kunde skal oppleve god service i BN Bank. For å få en pekepinn på om vi leverer som vi skal, spør vi kundene. Siste måling viste en snittkarakter på 5,6. Takk kjære kunder!

Se vår takk til kundene
kundeservice-BN-Bank-heltene
Kundeservice

Heltene ved første linje

Du kjenner dem kanskje som kundeservice, vi kaller dem heltene ved første linje. De har kanskje ikke kapper eller superkrefter, men de redder kundene, hver eneste dag. 

Les om heltene ved første linje