Stadig flere har lånt for mye fra mange banker, og mange av dem ender i en situasjon hvor forbruksgjelden truer både bolig, jobb og familieforhold. Ofte ser vi at de kunne vært hjulpet i å utfordre kreditorene sine til å være med på løsninger, og noen ganger ser vi at lånesøkere har fått lån vi vurderer som åpenbart uforsvarlig, og som etter vår mening burde vært helt eller delvis ettergitt.
Det har også vært en stor debatt om folk som har vært utsatt for lånesvindel, og også her trenger nok mange veiledning i sine rettigheter fra en annen enn banken.
Vi mener en slik ordning må betales av oss som bank, og at den må være uavhengig slik at den ikke bare peker på feil andre banker gjør, men også hjelper våre egne kunder med råd og veiledning der vi kan ha gjort feil.
Tjenesten vi etablerer er helt anonym, og vi har valgt Arman Vestad nettopp fordi han er en som både har kunnskapen, men som også har gått foran og vært åpen om egne økonomiske problemer. Vårt håp er at han kan være lett å kontakte for de av våre kunder som sitter i en situasjon de ikke tør å fortelle banken om. Han vil veilede så de finner veien ut av utfordringene, og ser håp. Også når dette innebærer å stå opp for rettighetene sine, og utfordre oss som bank på feil vi har gjort.
Ønsker du å komme i kontakt med Arman Vestad finner du hans e-postadresse ved å logge inn i nettbanken og velge Gjeldsombud i feltet Meny>Andre tjenester. Ved å sende e-post er du sikret at henvendelsen din blir håndtert konfidensielt av Arman og helt anonymt overfor banken.