Slik får du BankID

For å få BankID og BankID på mobil må du være riktig legitimert og ha norsk fødsels- og personnummer. Du må også ha en kodebrikke som er utstedt av BN Bank. Oppfyller du kravene kan du logge deg inn i nettbanken med kodebrikken og bestille BankID/BankID på mobil ved å gå til >Meny >BankID >Bestill.

Dersom du får beskjed om at du ikke er riktig legitimert må du kontakte banken.

Har du ikke kodebrikke utstedt av BN Bank, klikk her.

 

Dette kan du bruke BankID til

Du kan bruke BankID til mer enn innlogging og betaling av regninger i nettbanken!

  • Få tilgang til og sende private dokumenter på offentlige nettsider. Blant annet NAV, Altinn, Lånekassen og Skatteetaten.
  • Bestilling og avtaleinngåelse av forsikringer
  • Bytte av teleoperatør
  • Adresseendring på posten.no
  • Bytte av strømleverandør

For en fullstendig oversikt, se BankID Norges egne hjemmesider.

BankID på mobil - innlogging uten kodebrikke

Logg inn og betal regninger uten kodebrikke - alt du trenger er din mobil. Sikkert, enkelt og veldig praktisk.

Mer om BankID på mobil

Mobilbank

Alt du trenger av kontoer og banktjenester direkte på mobilen, uansett hvor du er.

Mer om mobilbank

BankID for ungdom

Øke beløpsgrensen på Vipps eller logge inn hos Lånekassen? Nå kan også ungdom fra 13-17 år få BankID og BankID på mobil.

BankID for ungdom