BankID på mobil
- innlogging uten kodebrikke

Logg inn i nettbanken og betal regninger uten kodebrikke - alt du trenger er din mobil. Sikkert, enkelt og veldig praktisk.

Opprett i nettbanken

Det er enkelt å få BankID på mobil

  1. Logg inn i nettbanken med din kodebrikke fra BN Bank.
  2. Velg >BankID på mobil i menyen.
  3. Følg anvisningene.
  4. Du vil motta en SMS når aktiveringen er fullført.

Signering avtaler

  1. Du må ha både BankID og BankID på mobil fra BN Bank.
  2. Velg signering med BankID på mobil.
  3. Bekreft tilsendte referanseord med egen 4-sifret kode.
  4. Tast inn ditt BankID-passord fra BN Bank.

Når kan jeg få BankID på mobil?

  • Du må være over 13 år.
  • Ha en mobiltelefon og et abonnement som støtter BankID på mobil.
  • Ha kodebrikke fra BN Bank.

Oppfyller du ikke kriteriene? Send oss en melding i nettbanken eller ring oss på 73 89 20 00 slik at vi kan hjelpe deg videre i prosessen.

Her tester du om mobiltelefon og abonnement støtter BankID på mobil

Ofte stilte spørsmål

Du kan signere med BankID på mobil - se under:

  1. Du må ha både BankID og BankID på mobil fra BN Bank
  2. Velg signering med BankID på mobil
  3. Bekreft tilsendte referanseord med egen 4-sifret kode
  4. Tast inn ditt BankID-passord fra BN Bank

Mange av våre kunder får/har fått nytt SIM-kort fra Telenor i disse dager, dette fordi Telenor har en del eldre SIM-kort som må byttes ut. For deg som kunde betyr dette blant annet at du må aktivere din BankID på mobil på nytt etter at du har byttet SIM-kortet:

1. Du mottar SIM-kortet i posten.
2. Du aktiverer det nye SIM-kortet.
3. Aktiver BankID på mobil på nytt. Her behøver du kodebrikke/kodekort.

Har du allerede aktivert SIM-kortet og din BankID på nytt kan du se bort fra vår SMS om aktivering.

Har du ikke kodebrikke/kodekort fra BN Bank må du ta kontakt med banken som har utstedt dette dersom du ønsker ny/nytt.

Er din BankID blokkert må du ringe oss på tlf. 73 89 20 00 på hverdager mellom kl. 09.00 - 15.00 for å få åpnet den igjen.