BankID på mobil

BankID på mobil fases ut - last ned BankID-appen

BankID på mobil skal gradvis fases ut til fordel for den nye BankID-appen, som skal gi en enklere og tryggere BankID-hverdag. 

Vi har fjernet BankID på mobil som innloggingsalternativ i nettbanken.

Fra 1. september 2024 vil BankID stenge tjenesten.

Hvordan få BankID?

For å få BankID og BankID-app må du være over 13 år og riktig legitimert og ha norsk fødsels- og personnummer. Du må også ha en kodebrikke som er utstedt av BN Bank. Oppfyller du kravene kan du logge deg inn i nettbanken med kodebrikken og bestille BankID ved å gå til >Meny >BankID >Bestill. 

Dersom du får beskjed om at du ikke er riktig legitimert må du kontakte banken.

Har du ikke kodebrikke utstedt av BN Bank så kan du bestille en kodebrikke her.

Ofte stilte spørsmål

Du kan signere med BankID på mobil - se under:

  1. Du må ha både BankID og BankID på mobil fra BN Bank
  2. Velg signering med BankID på mobil
  3. Bekreft tilsendte referanseord med egen 4-sifret kode
  4. Tast inn ditt BankID-passord fra BN Bank