Hvordan få BankID?

For å få BankID og BankID-app må du være over 13 år og riktig legitimert og ha norsk fødsels- og personnummer. Du må også ha en kodebrikke som er utstedt av BN Bank. Oppfyller du kravene kan du logge deg inn i nettbanken med kodebrikken og bestille BankID/BankID på mobil ved å gå til >Meny >BankID >Bestill. 

Dersom du får beskjed om at du ikke er riktig legitimert må du kontakte banken.

Har du ikke kodebrikke utstedt av BN Bank så kan du bestille en kodebrikke her.

Ofte stilte spørsmål

Du kan signere med BankID på mobil - se under:

  1. Du må ha både BankID og BankID på mobil fra BN Bank
  2. Velg signering med BankID på mobil
  3. Bekreft tilsendte referanseord med egen 4-sifret kode
  4. Tast inn ditt BankID-passord fra BN Bank

Mange av våre kunder får/har fått nytt SIM-kort fra Telenor i disse dager, dette fordi Telenor har en del eldre SIM-kort som må byttes ut. For deg som kunde betyr dette blant annet at du må aktivere din BankID på mobil på nytt etter at du har byttet SIM-kortet:

1. Du mottar SIM-kortet i posten.
2. Du aktiverer det nye SIM-kortet.
3. Aktiver BankID på mobil på nytt. Her behøver du kodebrikke/kodekort.

Har du allerede aktivert SIM-kortet og din BankID på nytt kan du se bort fra vår SMS om aktivering.

Har du ikke kodebrikke/kodekort fra BN Bank må du ta kontakt med banken som har utstedt dette dersom du ønsker ny/nytt.

Er din BankID blokkert må du ringe oss på tlf. 73 89 20 00 på hverdager mellom kl. 09.00 - 15.00 for å få åpnet den igjen.