Hvordan aktivere BankID på mobil
1. Logg inn i nettbanken med din kodebrikke fra BN Bank.
2. Velg >BankID på mobil i menyen.
3. Følg anvisningene.
4. Du vil motta en SMS når aktiveringen er fullført.
Signere avtaler med BankID på mobil
- Du må ha både BankID og BankID på mobil fra BN Bank.
- Velg signering med BankID på mobil.
- Bekreft tilsendte referanseord med egen 4-sifret kode.
- Tast inn ditt BankID-passord fra BN Bank.
Hvordan få BankID på mobil
- For å få BankID på mobil må du være over 13 år.
- Ha en mobiltelefon og et abonnement som støtter BankID på mobil.
- Ha kodebrikke fra BN Bank.
- Du må ha Bank ID før du kan aktivere Bank ID på mobil
Oppfyller du ikke kriteriene? Send oss en melding i nettbanken eller ring oss på 73 89 20 00 slik at vi kan hjelpe deg videre i prosessen.
Her tester du om mobiltelefon og abonnement støtter BankID på mobil
Ofte stilte spørsmål
Du kan signere med BankID på mobil - se under:
- Du må ha både BankID og BankID på mobil fra BN Bank
- Velg signering med BankID på mobil
- Bekreft tilsendte referanseord med egen 4-sifret kode
- Tast inn ditt BankID-passord fra BN Bank
Mange av våre kunder får/har fått nytt SIM-kort fra Telenor i disse dager, dette fordi Telenor har en del eldre SIM-kort som må byttes ut. For deg som kunde betyr dette blant annet at du må aktivere din BankID på mobil på nytt etter at du har byttet SIM-kortet:
1. Du mottar SIM-kortet i posten.
2. Du aktiverer det nye SIM-kortet.
3. Aktiver BankID på mobil på nytt. Her behøver du kodebrikke/kodekort.
Har du allerede aktivert SIM-kortet og din BankID på nytt kan du se bort fra vår SMS om aktivering.
Har du ikke kodebrikke/kodekort fra BN Bank må du ta kontakt med banken som har utstedt dette dersom du ønsker ny/nytt.
Er din BankID blokkert må du ringe oss på tlf. 73 89 20 00 på hverdager mellom kl. 09.00 - 15.00 for å få åpnet den igjen.