Øyvind Blomstereng og Bravo Profil vil betale minst mulig gebyrer og ha best mulig
betingelser. Derfor valgte han BN Bank både privat og for sin bedrift.

- Mange bekker små blir til en stor å. Sånn er det med gebyrer også, sier Øyvind Blomstereng.

53-åringen eier og driver bedriften Bravo Profil i Trondheim, som åpnet dørene i vinter.Blomstereng er kostnadsbevisst og har valgt BN Bank som bankforbindelse, både privat og til bedriften. Nettbanken tar minimalt med gebyrer målt mot de fleste konkurrentene.

- Du skal ha banken i mange år, kanskje resten av livet. Da sier det seg selv at selv små gebyrer etter hvert blir store summer, sier Blomstereng.

Lever av hobbyen

Blomsterengs sølvfargede Audi skyter fart som et prosjektil bortover veien ved Trondheimsfjorden. Vi er på vei opp til Elsterparken i Trondheim, som for noen timer er dagens arbeidsplass. I dag skal det tas bilder til utsmykking.

- Det er herlig! Jeg kan rendyrke hobbyen og faktisk leve av den! Bravo Profil har spesialisert seg på utsmykking og profilering av andre bedrifter.

- Kontoret mitt har jeg her, han holder opp telefonen. Jeg har alt jeg trenger, uten å være avhengig av å sitte noen plass. Derfor er BN Bank så bra! Satt på spissen, så kan jeg sitte på toppen av et fjell og ha tilgang til banken min.

Fleksibilitet

Det er nesten ti år siden Blomstereng tok opp kameraet første gang. Siden har det gått fra å være en hobby, til å sette ham på kartet som fotograf. Han har stilt ut bilder, og hatt visninger i media både nasjonalt og internasjonalt. Han har rundt 20-års fartstid innen profilering, og import, før han nå ble sin egen sjef.

- Været styrer ofte arbeidsdagen. Er det vær for å ta gode bilder, løper jeg ut med kamera over skuldra. Men kundene må også følges opp. For å finne riktig profilering er det viktig å sette av tid til å finne ut hvem produktet skal si noe om, sier han mens vi går bortover stien.

Foreløpig har bedriften ingen andre ansatte, så alt som skal gjøres må han gjøre selv. Fleksibilitet og enkelhet står derfor sentralt, også når det gjelder bank.

Mer enn gode renter

Etter dårlige erfaringer som privatkunde i andre banker, ble Blomstereng på 90-tallet anbefalt BN Bank. Siden har han vært kunde. Den gangen handlet det om å få best rente. I dag handler det om mer.

- Det overrasker meg hvor lav bevissthet det er omkring bank, både i privat- og bedriftssammenheng. Renter er én ting, men så er det gebyrer og alt det andre som kommer i tillegg, sier Blomstereng.

I tillegg til private kontoer har han også gebyrfri driftskonto med bankkort og skattetrekkskonto i BN Bank. Noe av det som veide tyngst ved valg av bank for bedriften, er de gode erfaringene han har gjort seg som privatkunde.

- I min bransje er det viktig å bygge gode relasjoner. Det handler om troverdighet. Her opplever jeg at bedriften matcher med BN Bank. Banken er ekte og jordnær. Det er forutsigbart å være kunde her. Jeg er der det lønner seg å være i det lange løp, avslutter Blomstereng.