Hvorfor må du oppdatere din kundeinformasjon?

Bankens formål med innsamling av kundeinformasjon er å oppfylle de lovkravene myndighetene har utformet for å forhindre hvitvasking, terrorfinansiering og annen økonomisk kriminalitet.

Har du spørsmål kan du gjerne sende oss en e-post på kreditt@sparebank1.no.

Dette trenger vi informasjon om

  • Formålet med kundeforholdet
  • Skal du utføre større transaksjoner må vi vite hvorfor
  • Hvor pengene kommer fra eller hva de skal brukes til
  • Har du eller noen nærstående et høytstående verv eller stilling i utlandet

Hva skjer hvis du ikke svarer?

Kredittkortet ditt blir sperret

Det er viktig at du svarer på alle spørsmålene slik at informasjonen vi har om deg er oppdatert og riktig.

Dersom vi ser at det mangler svar fra deg må vi dessverre sperre ditt kredittkort inntil vi mottar din besvarelse, dette etter krav fra myndighetene.