Super60 - for deg over 60 år!

Pensjonisttilværelsen skal nytes. Med god planlegging kan du leve godt selv om inntekten reduseres en del.

Kanskje drømmer du om å reise til steder du ikke har hatt tid til å dra til som yrkesaktiv, eller du har en drøm om en ny bolig med mindre vedlikehold når du blir eldre. Det kan være lurt å starte med å sette ord på dine behov og ønsker - og finn ut hvordan du kan tilrettelegge økonomien din.

I BN Bank har vi satset på løsninger for deg som er, eller snart blir pensjonist. Løsningene er tilpasset deg og din økonomi, noe som gir deg fleksibilitet og romslig hverdagsøkonomi. Velg det du selv ønsker av produkter eller legg igjen din kontaktinformasjon så hjelper vi deg.

Portrett

Lån og løsninger tilpasset deg og din situasjon

Folk er forskjellige, og behovene endrer seg med alder og økonomi. Noen har betalt ned mye på boligen sin gjennom mange år, mens andre har betalt mindre. I tillegg spiller inntekten en viktig rolle når du skal velge riktig type boliglån.

Les mer om våre lån
Daglig-bruk-BN-bank

Ingen gebyrer for din daglige bruk av banken

Hos oss betaler du over 60 år ingen gebyrer for din daglige bruk av banken. Du kan bruke nettbank, mobilbank, telefonbank og også brevgiro, uten at du blir belastet unødige gebyrer. Det er gratis å prøve oss, og vi spanderer årsgebyret på kortet det første året.

Les mer om daglig bruk
Portrett

Sparing lønner seg - både på lang og kort sikt

Har du laget deg en spareplan? Vi hjelper deg å finne riktig løsning, uavhengig av om du tenker sparing på kort eller lang sikt. Hos oss får du stabilt gode renter på innskudd. Mange vil kunne tjene betydelige beløp på en trygg og forutsigbar bank.

Les mer om sparing

Slik bruker du BN Bank

I BN Bank får du brukskonto med bankkort som er helt gebyrfritt i bruk. I tillegg spanderer vi årsgebyret på kr 275 første året. Bankkortet bestilles enkelt i nettbanken.

Nettbank

bnbank.no logger du enkelt inn i nettbanken. Her har du full oversikt over egen økonomi. Du kan utføre banktjenester raskt og enkelt – når det passer deg.

 

Mobilbank

Mobilbanken til BN Bank laster du helt gratis ned fra AppStore eller Google Play. Trenger du veiledning til dette, hjelper vi deg selvsagt. Med mobilbanken installert kan du enkelt betale regninger, overføre penger og ha full oversikt over dine kontoer kun ved å logge inn med ditt fingeravtrykk eller din personlige kode.

 

Med telefonbanken får du tilgang til banktjenester på telefonen - hele døgnet. Her kan du blant annet:

  • Få opplyst saldo og bevegelser på konto
  • Overføre penger mellom egne kontoer
  • Betale regninger

Telefonnummeret til telefonbanken er 815 00 700 - tast deretter inn kontonummer og telefonbankkode.

Med brevgiro kan du betale regninger som er utfylt på giroblanketter. Du mottar ferdigtrykte følgesedler og konvolutter. Bruken er enkelt - signer på følgeseddelen og putt den sammen med giroblankettene i den forhåndsfrankerte konvolutten. Alle forsendelser må godkjennes i en signaturkontroll før belastning av konto, dette gjør det trygt for deg å bruke brevgiro.

Avtalegiro

Med avtalegiro vil dine faste utgifter belastes automatisk hver måned, uten at du mister muligheten til å stoppe betalingen. Banken sørger for at regningen betales direkte fra konto på forfallsdato, og du blir alltid varslet i forkant av betalingen.

 

E-faktura

Med e-faktura er KID, beløp og kontonummer ferdig utfylt. Du må bare bekrefte betalingen, dette kan du enkelt gjøre både via nett- og mobilbank. Du kan få varsel på e-post hver gang en ny regning kommer i nettbanken din. Ved bankbytte trenger du ikke å flytte e-fakturene dine, disse er synlig via alle bankforbindelsene dine.

Trenger du hjelp eller lurer du på noe? Da kan du nå oss i BN Bank på flere måter. 

  • Telefon: 73 89 20 00 - Vi er tilgjengelig på telefon alle hverdager mellom kl 09.00 og 15.00. 
  • E-post: post@bnbank.no – Vi gjør oppmerksom på at ikke alle spørsmål om ditt kundeforhold kan besvares per e-post, dette av sikkerhetsmessige årsaker. Da benyttes Chat i nettbanken.
  • Chat: Logg inn i nettbanken og chat med oss. Her kan vi svare på spørsmål knyttet til ditt bankforhold.
  • Chatroboten Ida: Vår virtuelle medarbeider Ida kan svare deg på de fleste spørsmål, også utenfor åpningstid. Har kan du teste ut Ida.

 

Portrett

Personlig service hele veien

Ønsker du deg en bank med gode sparerenter og gebyrfri bruk av bankkort? Da er du velkommen til oss. Her får du personlig service gjennom hele bankbyttet, fra start til slutt og - selvfølgelig - når du måtte trenge det etter dette. Våre trivelige rådgivere sitter klare til å hjelpe deg.

Du når oss på nett, mobil og via hyggelige samtaler på telefonen. Målet er å gi deg en langt bedre service enn det de fleste voksne kunder får i andre banker, til langt hyggeligere priser. Vi har ingen filialer, men har alt annet du måtte trenge og ønske av en bank!

 

Har du spørsmål?

Kontakt Terje Ottesen eller Judith-Karin Adolfsen på telefon 22 82 56 00, eller besøk oss i Senior Norges lokaler i Bygdøy Allè 5. Ring 950 05 794 for avtale.

 

 

Jeg ønsker hjelp til å finne riktig løsning

Usikker på hvilken løsning som er riktig for deg og din situasjon?
Legg igjen din kontaktinformasjon, så finner vi ut av dette sammen.

  

BankID og BankID på mobil

BankID er en personlig og enkel elektronisk legitimasjon for sikker identifisering og signering på nett.

Ved identifisering kan du da bruke vanlig BankID med kodebrikke eller BankID på mobil i stedet for pass, førerkort eller bankkort. I tillegg kan du enkelt signere avtaler og kontrakter på nett i stedet for å bruke kulepenn og papir.

BankID og BankID på mobil fungerer i alle norske banker og på de fleste offentlige tjenester. 

Bente-Bruu-Bull-Tønnessen
SeniorLån

Et enklere liv, med en romsligere hverdag

Hele 7 av 10 over 50 år sier de vil bruke pengene på seg selv når de blir pensjonist. Dette viser en undersøkelse gjort av VG. Å ha et enklere liv og en romsligere hverdag blir stadig viktigere.
– Jeg har god samvittighet, for jeg har vært raus, sier seniorlånskunde, Bente Bruu Bull Tønnessen (74).

Les mer om undersøkelsen
Endre-Jo-Reite-BN-Bank
Senior

Eldre fortjener også gode vilkår

Mange banker gjør forskjell på kunder ut fra alder, og for mange stoler på at de får lånerenten de fortjener. I tillegg må eldre betaler gebyrer på banktjenester yngre kunder får gratis. Er dette riktig? 

Eldre fortjener også gode vilkår