Enkelt bankbytte

Du som kunde er viktig for oss og vi ønsker å hjelpe deg i gang med bankbytte. Det er bare noen små grep du trenger å gjøre selv
- resten ordner vi. Følg oppskriften under så får du et enkelt og smidig bankbytte.

1. Kom i gang

Det hele starter med å benytte din BankID for å opprette nettbank, brukskonto og bankkort hos oss. Når du har gjennomført denne prosessen blir du automatisk logget inn i nettbanken

2. Fyll ut bankbytteskjema

Når du har mottatt bankkort i posten og overført penger til den nye kontoen din, er alt klart til å fylle ut bankbytteskjema som du finner i nettbanken.

3. Vi fikser resten for deg

  • Konto og kort avsluttes i tidligere bank
  • Saldo på konto blir overført til ny konto i BN Bank
  • Vi flytter dine AvtaleGiroer

Vi hjelper deg med bankbytte - gå videre til bankbytteskjemaet

Bankbytteskjema
Portrett

Når du skal bytte bank:

  • Flytt over penger til den nye kontoen din før du fyller ut skjemaet.
  • Hvis du mottar papirfaktura på en regning du normalt betaler med AvtaleGiro så betal denne. Det tar noen ganger litt tid å registrere avtalene på nytt.
  • Gi beskjed til arbeidsgiver om ny konto slik at lønn kommer inn.

Slik kommer du i gang - opprett kontoer/avtaler selv!

Når du har blitt kunde kan du opprette flere kontoer i nettbanken. Kanskje trenger du en regningskonto, en vedlikeholdskonto eller en feriekonto? Dette fikser du enkelt selv under >Meny >Åpne konto, og det er ingen begrensninger på hvor mange kontoer du kan ha. 

Du kan også søke om kredittkort og opprette sparekontoer.

Logg inn i nettbanken

  • Noter deg nytt kontonummer i BN Bank og overfør fra tidligere bank til konto i BN Bank
  • Har du en BSU-konto i annen bank, kan du enkelt flytte den til BN Bank via denne siden
  • Send e-post til arbeidsgiver og gi dem kontonummeret ditt.
  • Dersom du får utbetalinger fra NAV eller andre, kan du enkelt endre kontonummer når du er innlogget på sidene deres.
  • eFaktura følger ditt fødsels- og personnummer og vil automatisk framgå i ny nettbank.
  • Finn informasjon om dine eksisterende AvtaleGiroer i din gamle nettbank. Relevant informasjon er mottakers kontonummer og KID-nummer fra selve betalingsavtalen.
  • Følg disse enkle stegene for å flytte dine AvtaleGiro til ny nettbank:
  1. Gå til: > Meny > Betalingsavtaler > Søk etter tilbyder
  2. Søk etter kontonummeret til tilbyder
  3. Trykk på forslaget eller plusstegnet (+) som dukker opp og velg «Opprett AvtaleGiro-avtale».
  4. Fyll deretter ut skjema med KID-nummer
  • Om avtalen lå til forfall i tidligere bank, blir denne belastet der og neste forfall blir belastet i BN Bank.
  • Avtalen vil automatisk overskride avtalen du hadde i gammel bank, så det er ingen grunn til å slette avtalen.
  • Husk å avslutte kortavtale i gammel bank.
  • Når du har mottatt kort fra oss bør du makulere gamle bankkort.
  • Send bekreftelse til din gamle bank i nettpostkassen og be om å avslutte kortavtale for å unngå å bli fakturert for nytt kort.
  • Du velger selv om du vil avslutte kontoen i din gamle bank.

Last ned mobilbanken for enkelt å kunne følge med på din økonomi uansett hvor du er.