En typisk dag for kundeservice

Før du deler hva som er god kundeservice for deg, kan det være nyttig å få insikt i en typisk dag for en kundeservicemedarbeider. Det er ikke en jobb for pyser, og krever mer enn mange gjerne er klare over.

Like før klokken 8 

Arbeidsdagen starter med å logge på ulike systemer og gjøre seg klar til å besvare henvendelser på telefon, chat og e-post. Målet er å løse flest mulige problemer, svare på så mange spørsmål som mulig og samtidig sikre at alle får den beste opplevelsen.

Lunsjtid

Når lunsjtid etter hvert nærmer seg, har de sannsynligvis svart på det samme spørsmålet hundre ganger, mottatt en drøss produktbestillinger og kanskje blitt skjelt ut en gang eller to. Ikke fordi de har gjort noe galt, men fordi de sitter på første linje. 

Det er ikke rart at stillheten råder rundt bordet i lunsjen!

Superkunder

Heldigvis møter de også kunder som setter pris på at noen jobber for å hjelpe, og som vet at de gjør så godt de kan. Kundeservice kan ikke alt, men de er fantastiske problemløsere og gode til å finne ut av ting. 

Psst! Har du vært i kontakt med oss nylig? Eneste måten kundeservicemedarbeideren får vite om du ble fornøyd eller ikke, er ved å legge igjen en score etter samtalen eller ved å gi ris og ros!

Dette er god kundeservice for oss

For oss handler god kunderservice om å skape positive og trygge opplevelser, uansett behov. Vi tror god kundeservice er:

  • Tilgjengelighet: Du velger kanal, og vi møter deg der du er. Ta kontakt på telefon, e-post eller avtal et telefonmøte med en av våre rådgivere på et tidspunkt som passer for deg - du bestemmer.
  • Kompetanse: Medarbeiderne våre har alltid oppdatert kunnskap om produkter, tjenester og regler.
  • Løsningsorientert: Vi forstår at tid er dyrebart, og jobber for å finne raske og gode løsninger på utfordringene dine. 
  • Vennlige og imøtekommende: Vi er profesjonelle, men avslappet og hyggelige. Du skal alltid føle deg velkommen og ivaretatt.

Hva er god kundeservice for deg?

Én ting er hva vi tror, men det som betyr noe er at du som kunde er fornøyd. Vi ønsker alltid å bli bedre og da er tilbakemeldingene dine gull verdt. Del dem gjerne med oss via telefon, chat eller e-post. Det setter vi stor pris på!

Alfakrøll til epost

E-post

Vær oppmerksom på at vi ikke kan besvare alle spørsmål om ditt kundeforhold per e-post. Da er chat i nettbanken bedre.