Nettbank

Nettbank gir deg full oversikt!

Når du etableres som kunde får du automatisk også opprettet nettbank. Her kan du bestille det meste av produkter og tjenester. 

Du logger inn fra bnbank.no via knappen øverst oppe til høyre. Velg mellom BankID, BankID på mobil eller kodebrikke eller kodekort, og følg instruksjonene. Lurer du på noe underveis, er det bare å klikke på sirklene med spørsmålstegn som ligger på innloggingssiden for mer informasjon: 

Etter innlogging kan du enkelt:

  1. administrere og få full oversikt over kontoer og kontobevegelser, lån og avtaler
  2. bestille bankkort og finne PIN-kode
  3. opprette og lage egne navn på kontoer
  4. bestille SMS-varsling
  5. aktivere mobilbank
  6. aktivere BankID
  7. chatte sikkert med våre kundekonsulenter

Mobilbank

Mobilbank - enkelt for deg på farten

Når du har logget deg inn i nettbanken anbefaler vi at du laster ned og aktiverer mobilbanken. Denne gir deg de mest grunnleggende og hyppigst brukte tjenestene fra nettbanken.

Med mobilbanken:

  • Betale regninger og overføre mellom egne kontoer
  • Godkjenne eFaktura
  • Oversikt over regninger til forfall
  • Enkelt sjekke saldo på konto
  • Sette opp SMS-tjenester og varslinger
  • Overføre fra kredittkort til konto

Mobilbanken finner du i Appstore for iPhone og Google Play for Android.

         

Ettar at du har lastet ned mobilbanken følger du instruksene i appen for aktivering. Du må ha BankID på mobil, BankID eller kodebrikke og passord tilgjengelig ved aktivering. Etter at du har identifisert deg med en av de tre metodene vil du motta en aktiveringskode på SMS. 

Du kan enkelt logge inn i mobilbanken med TouchID, ansiksgjenkjenning eller personlige kode. Ønsker du å endre innloggingsmetode må du slette appen, for så å laste den ned og aktivere på nytt. 

BankID mobil

BankID på mobil – innlogging uten kodebrikke

Ved signering av avtaledokumenter trenger du BankID på kodebrikke, men til alt annet kan du benytte BankID på mobil! Som med vanlig BankID må du være over 18 år, men trenger bare mobilen og mobildekning.

Dette kan du gjøre med BankID på mobil

  • Logge inn i nettbank
  • Bekrefte betalinger ved netthandel
  • Logge inn hos Lånekassen, Altinn, Mine sider, osv.

Slik får du BankID på mobil:

  1. Logg inn i nettbanken med din kodebrikke fra BN Bank.
  2. Velg >BankID på mobil i menyen.
  3. Følg anvisningene.
  4. Du vil motta en SMS når aktiveringen er fullført.

SMS-varsling

Gratis SMS-varsling – full kontroll

Få varsel direkte og umiddelbart på telefonen hvis det skjer noe du bør vite om på kontoen din.

Du kan få SMS-varsel om 

  • lønn har kommet på konto
  • du mangler dekning og betalinger ikke utføres
  • saldo kommer under et viss beløp
  • hva du har disponibelt på en fast dag
  • du får innbetalinger over et gitt beløp

Du kan opprette SMS-varsling både via mobilbanken og nettbanken.

  • I mobilbanken:
    Velg >mer og >SMS-varsling fra menyen

  • I nettbanken:
    Velg >SMS-varsling i menyen.