Tidligere Fjordkraft-direktør Trond Larsen (46) er ansatt som ny kommersiell direktør i BN Bank.

Pressemelding BN Bank ASA 08.09.2016:

Lav rente, like betingelser og kunder som anbefaler banken videre har: gjort BN Bank til en av vekstvinnerne i det norske bankmarkedet. Den nett- og telefonbaserte banken ligger an til en annualisert boliglånsvekst på rundt 15 prosent i år.

- Vi vokser veldig fort i personmarked om dagen, og har store planer for fortsatt høy vekst og rigger organisasjonen for det. Jeg er veldig stolt over at Trond Larsen har takket ja til å bli ny kommersiell direktør i BN Bank. Jeg har jobbet med Trond før, i Fjordkraft, og vet han har en kundetilnærming og gjennomføringskraft som er helt unik, sier BN Bank-sjef Gunnar Hovland.

Kundens side

Trond Larsen var i fire år, inntil årsskiftet, viseadministrerende direktør, og salgsansvarlig, i Fjordkraft, som i den perioden mangedoblet resultatet og inntok rollen som markedsleder i kraftbransjen.Larsen har tidligere også hatt sjef- og direktørfunksjoner både i Telenor, Sparebanken Vest og Bergensavisen. I BN Bank får han ansvar for salg, kommersialisering og kundeoppfølging.

- BN Bank er en veldig spennende og moderne bank, og jeg identifiserer meg fullt og helt med bankens verdier. Spesielt stolt er jeg over at banken står så klart på forbrukernes side – og ikke gjør forskjell på kunder utfra alder, yrke eller fagforeningsmedlemskap, sier Larsen.

Eiendomsmegler

BN Bank, som i mai fjor fikk ros – og rose – av Forbrukerrådet for å ha satt fart på konkurransen i boliglånsmarkedet, starter i høst opp egen eiendomsmegler, BN Bolig, i Oslo og Trondheim. BN Bank vil i høst også lansere en ny og svært moderne og brukervennlig nettbank, samt komme på banen med flere nye og attraktive innskudds- og utlånsprodukter.

- Det skjer veldig mye spennende i BN Bank. Vi er en bank i sterk vekst og jeg gleder meg veldig til å få være med på å skape en enda mer attraktiv og kundevennlig bank, sier Larsen, som starter i jobben umiddelbart.