Dame sitter ved pult og skriver på pc, til illustrasjon for mobil og nettbank

Ta i bruk nettbanken

Når du har opprettet nettbanken får du enkelt oversikt over økonomien din. Nettbanken er trygg å bruke, og med nettbrett eller PC kan du logge inn når og hvor som helst. I nettbanken får du alt samlet på ett sted, og mulighetene for å spare eller betale regninger er lett tilgjengelig.

Mange muligheter i nettbanken

  • Kommuniser med kundeservice via chat eller melding.
  • Betal flere regninger samtidig. 
  • Overfør fra kredittkort til konto.
  • Søk i siste bevegelser på konto.
  • Aktiver BankID og BankID på mobil.
  • Opprett kontoer og bestille bankkort.
  • Hent PIN-kode til bankkort.
  • Opprett gratis SMS-varsling.
  • Legg til disponenter på konto.
  • Opprett avtale om eFaktura og AvtaleGiro.
  • Se dokumenter som er sendt deg fra banken, kontoutskrift m.m.
  • Gjør endringer på lånet ditt.

Alt er selvfølgelig gebyrfritt!

Ofte stilte spørsmål

  1. Får du en feilmelding?
    Skriv inn feilmeldingen du får til vår chatbot Ida (du finner den nederst til høyre på siden), så kan hun hjelpe deg videre.

  2. Problemer med BankID?
    Det kan være flere grunner til at du ikke får brukt BankID. Dette kan skyldes nettleseren, kodebrikken eller midlertidig utilgjengelighet i nettbanken.
    Dersom du får en feilmelding som starter med BID, så gjelder det feil med BankID.
    Har du glemt passordet ditt kan du benytte vår selvbetjente passordbestilling ved innlogging. Trykk «Glemt passord» etter du har tastet fødsels- og personnummer og trykket «Neste».
    Har du blokkert din BankID, ta kontakt med banken som har utstedt din BankID.

  3. Problemer med BankID på mobil?
    Har du byttet mobil, abonnementet eller SIM-kort på mobilen må du bestille BankID på mobil på nytt. Du løser det ved å logge deg inn i nettbanken med kodebrikke og bestille BankID på mobil ved å gå til >Meny >BankID på mobil >Bestill.
    Hvis det ikke kommer opp noe på mobiltelefonen når du bruker BankID på mobil kan du prøve å slå av det trådløse nettverket og heller bruke 3G eller 4G. Dersom det ikke hjelper kan du slå av og på telefonen og se om det blir bedre. Det kan også være noe feil hos telefonselskapet ditt. Får du feilmelding som begynner med C- så gjelder det feil med BankID på mobil. 

  4. Kodebrikke
    Denne metoden benyttes kun dersom du har kodebrikke utstedt av BN Bank og ikke har aktivert BankID. Har du glemt passordet ditt kan du benytte vår selvbetjente passordbestilling ved innlogging. Hvis du har mistet kodebrikken din eller den er tom for strøm, bestill ny kodebrikke.

  5. Oppdater nettleseren
    Dette er nettlesere vi anbefaler for at nettbanken skal fungere optimalt. Vi anbefaler å bruke siste versjon:
    Firefox - last ned Firefox
    InternetExplorer - last ned Internet Explorer
    Google Chrome - last ned Google Chrome  
    Opera - last ned Opera
    Edge/Internet Explorer - Installert på maskinen din hvis du bruker Windows
    Safari er anbefalt nettleser på Mac OS - last ned Safari

    Tips: Hvis du får problemer i én nettleser, kan det fungere å prøve en annen.

Standard beløpsgrense i nettbanken er kr 1 000 000. Dette er per måned og gjelder for alle dine kontoer. Denne grensen kan du endre selv (maks kr 5 000 000), ved å velge: > Meny > Innstillinger > Beløpsgrenser.

Ønsker du høyere beløpsgrense kan du sende oss melding i nettbanken eller varsle oss via chat.

PS: Om beløpsgrensen endres, gjelder den først fra og med neste innlogging.