Ditt brukernavn er ditt fødselsnummer (11 siffer).

Logger du inn som bedriftskunde, er brukernavnet organisasjonsnummeret med 00 foran. (Eks: 00987654321).

Finn ditt IBAN (International Bank Account Number)

For pengeoverførsler mellom land i EU/EØS og enkelte andre europeiske land, må avsender ha mottakers IBAN (International Bank Account Number).

I tillegg til IBAN må mottakerbanken identifiseres med BIC/SWIFT. Dersom du skal motta penger fra utlandet er BN Banks BIC/SWIFT KBNONO22

Du finner ditt IBAN-nummer under «Detaljer» på hver konto i nettbanken, eller du kan benytte vår IBAN-kalkulator her: 

Finn ditt IBAN her

Dersom du har glemt ditt personlige passord, kan du bestille nytt på innloggingssiden etter å ha fylt inn personnummer. 

Jeg får beskjeden «Pålogging ikke vellykket. Vennligst prøv igjen. Ved gjentatte feil kontakt kundesenter». Hva gjør jeg?

Dette skyldes feil brukernavn eller passord. Brukernavnet er ditt fødselsnummer (11 siffer). Logger du inn som bedriftskunde, er brukernavnet organisasjonsnummeret med 00 foran. (Eks: 00987654321)

Nytt personlig passord kan du bestille ved å klikke på "glemt passord".  

Mobilbanken inneholder nøyaktig det samme som i nettbanken, men det er enklere og raskere å logge inn. Du velger selv om du vil logge inn med personlig kode eller om du ønsker å bruke FingerID. Appen er tilgjengelig for iOS og Android.

         

denne siden finner du nyttig informasjon omkring hva som skjer og hva som må gjøres med bankforhold ved dødsfall.

Du kan signere med BankID på mobil - se under:

  1. Du må ha både BankID og BankID på mobil fra BN Bank
  2. Velg signering med BankID på mobil
  3. Bekreft tilsendte referanseord med egen 4-sifret kode
  4. Tast inn ditt BankID-passord fra BN Bank

Effektiv rente er det du faktisk betaler for lånet eller boligkreditten og er den totale kostnaden av nominell rente på boliglånet + eventuelt etableringsgebyr og termingebyr. Renter beregnes og legges til saldoen den siste dagen i hver måned. Du betaler kun renter av det beløpet som til enhver tid har blitt benyttet.

Til boligkredittsiden

Til boliglånssiden

Boligkreditt kalles også rammelån eller fleksilån/flexilån, og er et lån hvor du sammen med banken blir enig om en ramme for hvor mye du kan låne. Innenfor den avtalte lånerammen har du full handlefrihet og du betaler kun renter av det du faktisk benytter. Det du har ubenyttet kan du når som helst benytte deg av. Det gis inntil 60 % av boligens panteverdi, men ingen nedbetalingsplan. 

Det er du selv som legger opp når og hvor mye du ønsker å betale på lånet, og har mulighet til å ta ut penger igjen ved behov. Slik har du alltid penger tilgjengelig til uforutsette utgifter og små eller store investeringer, for eksempel oppussing, hytte eller bil. Med boligkreditt kan du låne opp til dette innenfor den tilgjengelige rammen, uten å måtte ta kontakt med banken.

Til boligkredittsiden.

Via nettbanken eller mobilbanken kan du overføre penger direkte fra boligkreditten til dine eller andres kontoer. Det er også mulig å betale regninger direkte fra boligkreditten.

Til boligkredittsiden.

Ja, dette gjør du enkelt i nettbanken under > Betaling/overføring > Ny fast overføring egne konti

Til boligkreditt.

Boligkreditt er priset høyere fordi det er dyrere for banken å drifte en boligkreditt enn et ordinært nedbetalingslån. For at du skal ha mulighet til å ta ut mer av boligkreditten til enhver tid, må banken holde disse pengene tilgjengelig for deg. Dette er en kostnad for banken.

Til boligkredittsiden.

Du kan betale inn på boligkreditten når du vil og fritt velge å ikke betale avdrag i en periode, så lenge lånesaldoen ikke overstiger den innvilgede rammen. Dersom du velger å ikke betale renter, må du huske at rentene legges til lånesaldoen hver måned. Hvor mye og hvor ofte du betaler inn bestemmer du selv. Du betaler inn på boligkreditten ved å gjøre en overføring fra kontoen din til boligkreditten.

Tips: Mange velger å opprette en fast månedlig betaling i nettbanken sånn at man betaler det samme beløpet hver måned. Du sikrer da at det betales ned som et ordinært boliglån, men står fritt til å endre betalingen etter eget ønske.

Til boligkredittsiden.

Den enkleste måten å bli kunde er med BankID. Men du er selvfølgelig velkommen til å bli kunde hos oss selv om du ikke har det. Ring oss på telefon 73 89 20 00 og vi hjelper deg med å opprette kundeforholdet.

Vi tar ingen gebyr verken ved bruk av kort i Norge eller utlandet. Dette gjelder også uttak i minibank. Kortet har kun et årsgebyr på kr 275,- Se vår prisliste for fullstendig oversikt.

Gi beskjed til din arbeidsgiver om at du har fått nytt kontonummer, så får de oppdatert dette i sitt system. 

Du vil motta kortet innen 3-5 dager etter bestilling. 

Du blir kunde ved å følge linken Bli kunde.  Deretter logger du inn i nettbanken. Under menyvalget >Bytte bank, fyller du inn bankbytteskjema. Resten av jobben gjør vi for deg. Kontoene avsluttes og innestående saldo overføres hit, samtidig som at vi flytter dine AvtaleGiroer. eFaktura følger ditt personnummer, så disse vil automatisk følge med. 

Det koster ingenting å opprette konto hos oss, og vår nett- og mobilbank er gebyrfri i bruk. 

For å avslutte din konto i BN Bank må du sende oss en sikker nettpost fra inne i din nettbank hos oss. Har du kort på kontoen må du i samme melding bekrefte at et evnetuelt bankkort er klippet i to. Dersom du har renter til gode, eller innesteående på konto, vennligst spesifiser hvilket konto disse ønskes overført til. Vi gjør oppmerksom på at konti med negativ saldo ikke kan avsluttes før utestående er innbetalt.

Fra 31. oktober 2016 er det et krav om at euro-betalinger sendes til bank i henhold til internasjonal standard for betalingsformat. Kunder med økonomisystem som utveksler betalingsfiler med bank i dag, vil måtte bytte filformatet de bruker i dag til den nye standarden: ISO 20022. Les mer om ISO 20022 hos Swift.

Du logger inn fra bnbank.no via knappen øverst oppe til høyre. Velg mellom BankID, BankID på mobil eller kodebrikke eller kodekort, og følg instruksjonene. Lurer du på noe underveis, er det bare å klikke på sirklene med spørsmålstegn som ligger på innloggingssiden for mer informasjon: 

Etter innlogging kan du enkelt:

  1. administrere og få full oversikt over kontoer og kontobevegelser, lån og avtaler
  2. bestille bankkort og finne PIN-kode
  3. opprette og lage egne navn på kontoer
  4. bestille SMS-varsling
  5. aktivere mobilbank
  6. aktivere BankID
  7. chatte sikkert med våre kundekonsulenter

Mobilbanken finner du i Appstore for iPhone og Google Play for Android.

         

Ettar at du har lastet ned mobilbanken følger du instruksene i appen for aktivering. Du må ha BankID på mobil, BankID eller kodebrikke og passord tilgjengelig ved aktivering. Etter at du har identifisert deg med en av de tre metodene vil du motta en aktiveringskode på SMS. 

Du kan enkelt logge inn i mobilbanken med TouchID, ansiksgjenkjenning eller personlige kode. Ønsker du å endre innloggingsmetode må du slette appen, for så å laste den ned og aktivere på nytt. 

Med mobilbanken:

  • Betale regninger og overføre mellom egne kontoer
  • Godkjenne eFaktura
  • Oversikt over regninger til forfall
  • Enkelt sjekke saldo på konto
  • Sette opp SMS-tjenester og varslinger
  • Overføre fra kredittkort til konto

Dette kan du gjøre med BankID på mobil

  • Logge inn i nettbank
  • Bekrefte betalinger ved netthandel
  • Logge inn hos Lånekassen, Altinn, Mine sider, osv.

Slik får du BankID på mobil:

  1. Logg inn i nettbanken med din kodebrikke fra BN Bank.
  2. Velg >BankID på mobil i menyen.
  3. Følg anvisningene.
  4. Du vil motta en SMS når aktiveringen er fullført.

Du kan opprette SMS-varsling både via mobilbanken og nettbanken.

  • I mobilbanken:
    Velg >mer og >SMS-varsling fra menyen

  • I nettbanken:
    Velg >SMS-varsling i menyen.

Du kan få SMS-varsel om 

  • lønn har kommet på konto
  • du mangler dekning og betalinger ikke utføres
  • saldo kommer under et viss beløp
  • hva du har disponibelt på en fast dag
  • du får innbetalinger over et gitt beløp

Du kan endre regionsperren både i nettbanken og mobilbanken. I nettbanken endrer du ved å følge denne lenken, eller klikk på >Meny og under >Kort finner du regionsperre. I mobilbanken velger du >Mer nede til høyre og får opp regionsperre. Regionsperren er viktig for å redusere risikoen for at kortet ditt ikke belastes i en region du ikke befinner deg i. 

Du kan sperre kortet ditt enkelt via mobilbanken eller nettbanken.

Via mobilbank:

  1. Logg inn i din mobilbank
  2. Velg menyen >Mer og >Sperre kort
  3. Velg hvilket kort som skal sperres

Via nettbank: 

  1.  Logg inn i nettbanken.
  2. Velg >Meny oppe til venstre og deretter >Mine kort.
  3. Klikk på plusstegnet på kortet det gjelder og deretter >Sperr kort.

Du kan også ringe +47 73 89 20 00

Vanligvis kan du hver 7. dag ta ut 9.900 kroner i Norge og 20.000 kroner i utlandet med ditt bankkort. I tillegg kan du ta ut inntil 20.000 kroner hver 7.dag på kredittkortet ditt - hvis du har stor nok kredittgrense. Om du tar ut på en onsdag vil du altså ikke ha anledning til å ta ut igjen neste onsdag.

Du kan også ta ut kontanter i de fleste butikker. Husk at det kan være andre begrensninger i kortet ditt.

Standard beløpsgrense i nettbanken er kr 1 000 000. Dette er per måned og gjelder for alle dine kontoer. Denne grensen kan endres. Send oss en melding via nettbanken eller på chat så ordner vi dette for deg.

PS: Du kan i tillegg overføre kr 1 000 000 fra mobilbanken månedlig.

Når du mottar et nytt bankkort i posten må dette aktiveres. Logg inn i nettbanken, velg >Meny, >Kort og trykk på krysset til høyre for kortet og velge "Aktiver"